کدخبر: ٤۲۷۷۸
۱۹ آبان ۱۳۹٤ ساعت ۱۱:۱۹
چاپ

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:

فنی حرفه ای کلید اشتغال در جامعه است / ما در کلمه اقتصاد مقاومتی مانده ایم / اقتصاد مقاومتی یعنی ریشه کن کردن مصرف گرایی

بیرجندرسا- حجت الاسلام عبادی فرهنگ فنی و حرفه ای را در کشور ناشناخته دانست و گفت: چرا یک جوان برای ورود به دانشگاه که نزدیک به ۴۳ درصد فارغ التحصیلان آن بیکار هستند هیچگونه تردیدی را در خود راه نمی دهد ولی برای ورود به فنی و حرفه ای که اغلب مشغول به کار هستند، تردید می کند.

فنی حرفه ای کلید اشتغال در جامعه است / ما در کلمه اقتصاد مقاومتی مانده ایم / اقتصاد مقاومتی یعنی ریشه کن کردن مصرف گرایی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقرعبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مرکز فنی و حرفه خراسان جنوبی نقش فنی حرفه ای را در کلید اشتغال عنوان کرد و افزود: فنی حرفه ای می تواند چشمه ی چوشان اشتغال باشد و این در حالی است که در جامعه ناشناخته است.

 

وی افزود: به هر فردی که برای اشتغال به ما مراجعه می کند، فنی و حرفه ای را پیشنهاد می دهیم و گزارشاتی از بیکار نبودن افرادی که از مهارت های فنی حرفه ای بهره بردند را ارائه می دهیم.

 

فنی و حرفه ای به خوبی در کشور ناشناخته است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگ فنی و حرفه ای به خوبی در کشور شناخته نشده است، خاطر نشان کرد: یک جوان برای ورود به دانشگاه که نزدیک به ۴۳ درصد فارغ التحصیلان آن بیکار هستند هیچگونه تردیدی را در خود راه نمی دهد ولی برای ورود به فنی و حرفه ای که اغلب مشغول به کار هستند، تردید دارد.

 

حجت الاسلام تصریح کرد: دوست داریم که فنی و حرفه ای در جامعه جایگاه بهتری پیدا کند زیرا دوای درد مردم در آن می باشد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فنی و حرفه ای در کشورهای پیشرفته دارای ابهت است و کشورهایی توانسته اند چرخ تولید خود را خوب بچرخوانند که فنی و حرفه ای های قوی داشته اند و این نیاز به فرهنگ سازی دارد.

ما در کلمه اقتصاد مقاومتی مانده ایم

حجت الاسلام عبادی افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی نیز فنی و حرفه ای می تواند از یک جایگاه اساسی برخوردار باشد.

 

وی با بیان اینکه دولت و قوه ی مقننه باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند، گفت: نزدیک به ۸۰ الی ۹۰ درصد اجرای اقتصاد مقاومتی بر عهده ی دولت است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر کسی بخواهد به حوزه ی اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کند باید به یکی از پایه های آن یعنی فنی و حرفه ای توجه داشته باشد.

 

حجت الاسلام عبادی تأکید کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی اگر آن را جدی نگیریم و به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل نکنیم مطمئن باشید، کسانی که قبلا ما را تحریم کرده اند دوباره نیز تحریم خواهند کرد.

وی بیان کرد: باید اقتصاد مقاومتی تعریف شود و دولت نیز طرح جامعه ای را برای آن تدوین و برای مردم به طور شفاف بازگو کند.

 

در اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ مصرف گرایی ریشه کن شود

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ مصرف گرایی برداشته و فرهنگ پس انداز و سرمایه گذاری ایجاد شود، خاطر نشان کرد: دولت باید در عرصه ی اقتصاد، کشاورزی و دیگر حوزه ها یک سند جامع و شفاف ارائه و در اختیار عموم قرار دهد و هر سال نیز گزارش پیشرفت آن را به مجلس تقدیم کند و در بودجه سالانه نیز اعتبارات اقتصاد مقاومتی را عنوان و بر اساس سند آن، قدم های خوبی را بردارد.

 

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: در عمل برای اقتصاد مقاومتی کاری صورت نمی گیرد و کسی آن را جدی نمی گیرد و این یک تهدید بزرگ امنیتی خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه بر روی کارهایی که همیشه انجام می شده است،نام اقتصاد مقاومتی را می گذارند، افزود: همه می گویند اقتصاد مقاومتی ولی هیچ کس نمی داند اقتصاد مقاومتی یعنی چه و قرار است که چه کاری انجام دهد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اگر اقتصاد مقاومتی را بخواهیم اجرایی کنیم باید مهارت های مردم را بالا ببریم زیرا از بسیاری آسیب ها جلوگیری می شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها