کدخبر: ٤۲۷٤۵
۱۱ آبان ۱۳۹٤ ساعت ۱۳:۲۵
چاپ

نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی برپا می‌شود

نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی برپا می‌شود

بیرجندرسا-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان از ۲۵ آبان لغایت اول آذرماه سال جاری برپا می‌شود، گفت: برای افزایش توان خرید مردم ۶۰۰ میلیون ریال یارانه حمایتی پرداخت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از خبرگزاری شبستان، احمد محبی امروز (11 آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی از ۲۵ آبان لغایت اول آذرماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی بیرجند آغاز به کار خواهد کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه کتاب بزرگترین رویداد فرهنگی استان است، افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی ناشران توانمند استان و کشور به مردم است

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای افزایش توان خرید مردم 600 میلیون ریال یارانه حمایتی پرداخت می شود، گفت: این نمایشگاه می تواند فرصت خوبی را برای ارتقا کیفی و کمی کار ناشران خراسان جنوبی فراهم کند.

 

وی با اشاره به اینکه در استان 40 با کتاب‌فروشی، 16 باب انتشارات و دو نمایندگی نشر وجود دارد، عنوان کرد: دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی امسال در فضای یک‌هزار و 320 متر مربع در نمایشگاه بین‌المللی استان برپا می‌شود.

 

محبی از تخفیف ۳۰ درصدی خرید کتاب در نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان خبر داد و بیان داشت: از این میزان ۲۰ درصد تخفیف وزارت ارشاد و ۱۰ درصد تخفیف ناشران است.

 

وی ادامه داد: علاقمندان برای خرید کتاب و برخورداری از تخفیف خرید می توانند کارت های الکترونیکی کتاب را از شعب بانک صادرات خریداری کنند.

 

وی از برپایی غرفه تازه های کتاب استان در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: در این غرفه تمام محصولات چاپ شده در استان ارائه خواهد شد و اجازه ورود به دستگاههای اجرایی برای تبلیغ به دلیل کمبود فضا داده نخواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال نمایشگاه در دو شیفت فعالیت دارد، خاطر نشان کرد: ساعات کار این نمایشگاه صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و بعدازظهر‌ها از ساعت 15 و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ شب برای بازدید و خرید علاقمندان به کتاب باز خواهد بود.

 

وی از مردم خواست در روزهای برپایی نمایشگاه به صورت تدریجی از این رویداد بزرگ فرهنگی بازدید کنند تا شرایط برای انتخاب هرچه بهتر کتب مورد علاقه مردم، برای بازدیدکنندگان فراهم باشد.

 

محبی با بیان اینکه سال گذشته 500 میلیون تومان فروش کتاب در نمایشگاه داشته‌ایم، یادآور شد: در نمایشگاه امسال تسهیلاتی برای خرید آنلاین کتاب اندیشیده شده تا علاقمندان به خرید کتاب از وقت خود استفاده بهینه داشته باشند.

 

وی از حضور مطبوعات و خبرگزاری‌های خراسان‌جنوبی در بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات کشور خبر داد و گفت: این نمایشگاه 16 لغایت 22 آبان‌ماه 94 در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: مقدمات کار برای حضور غرفه استان در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها فراهم شده و سعی می‌شود مکانی برای ارائه اقلام فرهنگی به منظور معرفی فرهنگ استان فراهم شود.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.