کدخبر: ٤۲۷۳۸
۱۱ آبان ۱۳۹٤ ساعت ۱۰:۱٦
چاپ

38 پیشنهاد برای کاهش زمان استعلام های سرمایه گذاری در خراسان جنوبی

38 پیشنهاد برای کاهش زمان استعلام های سرمایه گذاری در خراسان جنوبی

بیرجندرسا- ستاد سرمایه گذاری استان برای کاهش زمان پروسه استعلام ها برای سرمایه گذاران 38 پیشنهاد ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روزنامه خراسان جنوبی، 16 شهریور سال جاری استاندار در دومین جلسه ستاد هماهنگی و توسعه تعاون دستور داد پروسه استعلام ها برای سرمایه گذاران به 20 روز کاهش یابد.  «خدمتگزار» این سوال ها را هم مطرح کرد: چرا یک سرمایه گذار برای گرفتن استعلام باید 18 اداره را زیر پا بگذارد؟ چرا باید از استانداری تا هر اداره دیگری اشک مردم دربیاید و آن وقت به کارشان رسیدگی شود؟ قانون در مورد معطل شدن 2ساله مردم در پیچ و خم اداری دستوری نداده است و... 

وی تاکید کرد: نسل جوان استان از بیکاری رنج می برد و نشاط و شادابی مردم درگیر بوروکراسی اداری شده است. 
او خواست مدیران اداره ها وقت بگذارند و اداره هایی که بی دلیل برای گرفتن استعلام به فهرست اضافه شده اند را حذف کنند. 
با گذشت حدود 2 ماه از دستور استاندار برای کوتاه شدن مسیر استعلام های سرمایه گذاری در پیگیری «خراسان جنوبی» مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری این خبر را اعلام می کند: با توجه به دستور و تاکید استاندار در جلسه 15 شهریور ستاد هماهنگی و توسعه تعاون استان در زمینه بررسی و شناسایی فرآیندهای صدور مجوزهای سرمایه گذاری و کسب و کار با هدف اصلاح فرآیندهای موجود و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مکاتبه لازم با دستگاه های اجرایی مربوط استان توسط دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری انجام شد.
به گفته «ناصری»، در این مکاتبه از دستگاه های اجرایی درخواست شد نوع و مشخصات مجوزها یا استعلام های مربوط به دستگاه را اعلام کنند و پیشنهاد مشخص و کارشناسی برای اصلاح روند صدور مجوزها و بهبود انجام کار را ارائه دهند.
او با بیان این که بیشتر دستگاه های اجرایی در این زمینه پاسخ لازم را داده اند، تاکید کرد: لازم است موضوع در جلسه ها یا کارگروه های مربوط مثل ستاد سرمایه گذاری، شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، کارگروه امور اقتصادی استان و... مطرح و پس از بحث و بررسی لازم تصمیم ها و اقدام های مقتضی انجام شود.
وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که در این زمینه توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی و دبیرخانه ستاد سرمایه گذاری استان مستقر در این اداره کل گزارشی مشتمل بر 209 مورد مجوز فعالیت های کسب و کار استانی، 17 مورد پیشنهاد تفویض اختیارات صدور مجوزها از مرکز به مدیران استان و 21 مورد پیشنهاد حذف، اصلاح و تجمیع مجوزهای کسب و کار ملی و استانی شناسایی و جمع بندی شد که اجرایی شدن آن در حال پیگیری و اقدام است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.