کدخبر: ٤۲۵۰٤
۰٤ مهر ۱۳۹٤ ساعت ۱۰:۰۱
چاپ

اوحدی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی:

باید امنیت زائران خانه خدا به جامعه اسلامی واگذار شود نه صهیونیست های جنایتکار

بیرجندرسا- حجت الاسلام اوحدی گفت: چرا چندین سال است که تأمین امنیت مراسم حج و مراسم مذهبی مسلمانان در دست اسرائیل است؟ در صورتی که باید زیر نظر جامعه اسلامی قرار بگیرد.

باید امنیت زائران خانه خدا به جامعه اسلامی واگذار شود نه صهیونیست های جنایتکار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، صبح امروز علما، روحانیون و طلاب با تجمع در مدرسه علمیه رضوی اعتراض خود را با واقع اخیر سرزمین منا که باعث کشته شدن حدود 2000 نفر از مسلمانان جهان شده بود اعلام داشتند.

در این تجمع اساتید و طلاب مدارس سطح شهرستان بیرجند حضور داشتند که با سر دادن "مرگ بر آل سعود بی کفایت" ، " امام زمان(عج) تسلیت تسلیت" ، " مرگ بر آمریکا" و مرگ بر اسرائیل انزجار خود را از این واقع تلخ نشان دادن.

 حجت الاسلام و المسلمین اوحدی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در این تجمع طلاب و روحانیون با اشاره به بی کفایتی اظهار کرد: امروز عربستان با دیروزش متفاوت است و حوادث اخیر مکه نشان دهند  فرقه هایست که به تازگی در این کشور شکل گرفته است.

 

وی اختلافات بین آل سعود و آل شیخ با دولت را نتیجه قدرت طلبی در عربستان دانست و افزود: در خصوص به وجود آمدن دو قبیله پرقدرت علیه آل سعود باید گفت که آنان در حال تبلیغ هستند و موفقیت هایی را نیز به دست آورده اند و قدرت طلبی برخی شاهزادگان نیز در این کشور در حال افزایش است.

 نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی یکی از عوامل موثر در این حادثه را بی تجربگی عنوان کرد و افزود: مجموعه ای از جوانان بی تجربه و متکبر، زمام امور عربستان را در دست دارند که متأسفانه به خاطر این بی تجربه گی شاهد به وقوع افتادن چنین اتفاقات تلخی در مکه هستیم.

 

وی ادامه داد: چرا چندین سال است که تأمین امنیت مراسم حج و مراسم مذهبی مسلمانان در دست اسرائیل است؟ در صورتی که باید زیر نظر جامعه اسلامی قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام اوحدی با ابراز تاسف از جنایت های اخیر آل سعود در منطقه عنوان کرد:حمله به یمن و قتل عام مسلمانان توسط آل سعود فقط برای سرپوش نهادن به اختلاف زیادی که در میانشان وجود دارد.

 

وی حمله عربستان به یمن را فقط برای نابودی شیعه می دانست و تاکید کرد: 60 درصد ارتش عربستان یمنی هستند و به همین دلیل است که عربستان قدرت ورود به خاک یمن را ندارد.

 

استاد حوزه عامل سقوط جرثقیل در مکه را یک عامل غیر طبیعی دانست و تصریح کرد: مفتی ها عامل سقوط جرثقیل را بلاهای طبیعی می دانند و  این با وقاحت تمام گفته است که جرثقیل برای خدا سجده کرده است .

  

حجت الاسلام اوحدی با بیان اینکه مراسم حج شدیدا امنیتی است و مسن ترین نیروی امنیتی این مراسم تنها 24 سال سن دارد، خاطر نشان کرد: متأسفانه نیروهای امنیتی باتجربه عربستان اکنون سرگرم جنگ های دیگر و حضور در کشورهای بحرین، سوریه، لبنان و یمن هستند و آدم کشی کشورهای اسلامی را اداره می کنند.

 

وی با اشاره به مسئولیت سنگین طلاب و روحانیون گفت: طلاب و روحانیون باید به شبهاتی که در بین جوانان مطرح می شود پاسخ دهد زیرا دشمن با ایجاد این شبهات در حال جذب نیرو می باشد.

 

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی پاسخ ندادن به شبهات جوانان را باعث انحطاط جامعه دانست و گفت: استکبار فرقه ها و گروهک هایی چون داعش، النصره، التحاد و ... را به وجود می آورد و حمایت می کند اما انگیزه ی به وجود آمدن آن ها از آنجایی است ک به شبهات پاسخ داده نمی شود و از این بابت است که جوان ها جذب این گروه ها می شوند.

 

وی وحدت و انسجام بین مسلمانان را عامل پیروزی بر جبهه حق عنوان کرد و گفت: برخی به دنبال اختلاف انداختن عمیق بین شیعه و سنی هستند که باید به این موضوع نیز توجه جدی شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها