کدخبر: ٤۲۳٤۵
۱٤ شهریور ۱۳۹٤ ساعت ۱۵:۵۳
چاپ

استاندار خراسان جنوبی:

کارخانجات و کارگاه هایی که نیاز به تسهیلات دارند حتماً مورد توجه قرار گیرند

کارخانجات و کارگاه هایی که نیاز به تسهیلات دارند حتماً مورد توجه قرار گیرند

بیرجندرسا- خدمتگزار نقش تسهیلات بانکی در رونق اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و یادآورشد: مسئولین بانک ها و موسسات مالی بگونه ای برنامه ریزی کنند تا کارخانجات و کارگاه هایی که نیاز به تسهیلات دارند حتماً مورد توجه قرار گیرند و تسهیلات به آنها واگذار شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، وجه اله خدمتگزار در کارگروه کمیسیون بانک های استان با بیان اینکه منابع بانکی امانات مردمی نزد بانک هاس افزود: مدیران بانک ها باید در اعطای منابع بانکی خود به متقاضیان تسهیلات نهایت دقت را داشته باشند تا علاوه بر واگذاری  تسهیلات به افرادی واجد شرایط باعث ایجاد اشتغال در استان شود.

وی با اشاره ه موعوقات بانکی در استان خاطر نشان کرد: ادامه داد: باید سیستم بانکی استان از طرق مراجع پیش بینی شده نهایت تلاش خود را برای بازگرداندن این اعتبارات به سیستم بانکی بکار گیرند.

استاندار با بیان اینکه افرادی که تسهیلات بانکی اخذ کرده و آن را بازنگردانده اند قابل شناسایی هستند ، گفت: سیستم بانکی استان در صورتیکه به این نتیجه برسند که این افراد در بازنگرداندن اعتبارات اخذ شده تعمد دارند باید از طریق مراجع قضایی آن را بطور جد پیگیری کنند.

وی نقش تسهیلات بانکی در رونق اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و یادآورشد: مسئولین بانک ها و موسسات مالی بگونه ای برنامه ریزی کنند تا کارخانجات و کارگاه هایی که نیاز به تسهیلات دارند حتماً مورد توجه قرار گیرند و تسهیلات به آنها واگذار شود.

خدمتگزار به 60 میلیارد تومان اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان اشاره کرد و افزود: تاکنون بالغ بر 90 درصد از این اعتبارات جذب و از طریق سیستم بانکی به متقاضیان واگذار شده که اقدامی مناسب برای کمک به واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال در استان است.

وی به نقش دستگاه های نظارتی در این رابطه اشاره کرد و ادامه داد: دستگاه های نظارتی نیز باید با دقت و حساسیت، عملکرد مدیران و دست اندرکاران در این زمینه را رصد کرده و در صورت تمرد از قانون انجام اقدامات غیرقانونی برخوردهای لازم صورت گیرد.

استاندار ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از واحدهای تولیدی و کارخانجات ما در استان با مشکلات نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه هستند که می طلبد مسئولین بانک ها و موسسات مالی با شناسایی دقیق مشکلات موجود در این واحدها بگونه ای اقدام کنند تا ضمن جلوگیری از تعطیلی این واحدها اشتغال جدید نیز ایجاد شود.

وی به فعالیت برخی موسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز قانونی در استان اشاره کرد و ادامه داد: دبیر کمیسیون بانک های استان و نیز دستگاه های نظارتی در این زمینه باید با دقت این امور را رصد کرده و به موقع اقدامات لازم قانونی را صورت دهند تا مردم متضرر نشوند.

خدمتگزار تقویت تعامل بین مدیران استانی و مسئولین فرا دستی در مرکز را رمز رسیدن به موفقیت دانست و تصریح کرد: مسئولین ذی ربط در استان باید قوانین و دستوالعمل های واصله از مرکز را بومی سازی کرده و ضمن انطباق آنها با نیازها و اقتضائات استانی آن را به مرحله اجرا بگذارند تا از تنش های اجتماعی و تبعات امنیتی و سیاسی آنها در آینده کاسته شود.

وی به فعالیت های انجام شده از سوی بنیاد برکت در استان اشاره کرد و ادامه داد: برغم اعلام این بنیاد مبنی بر سرمایه گذاری بالغ بر 200میلیارد تومان در استان در بخش های مختلف هنوز اقدام خاصی که مورد انتظار است در استان به انجام نرسیده است.

استندار به حضور مسئولین شرکت شستا وابسته به سازمان تامین اجتماعی در استان و قول های مساعدی که در زمینه سرمایه گذاری در استان داده اند اشاره کرد و ادامه داد: برغم قول مساعدی که مسئولین مربوطه در این زمینه داده اند هنوز اقدام عملی صورت نگرفته که مسئولین ذی ربط در استان باید این مسئله را نیز مورد پیگیری جدی قرار دهند.

وی خاطر نشان ساخت: در جلسه آتی کمیسیون بانک های استان تمامی مدیران بانک های دولتی ، موسسات مالی و اعتباری و نیز مسئولین نظارتی استان حضور داشته باشند تا بتوان در خصوص مباحث مالی و اعتباری کلان استان تصمیمات لازم را اخذ کرد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.