کدخبر: ٤۱۹۹۹
۱٦ مرداد ۱۳۹٤ ساعت ۱۳:۰۳
چاپ

کمک یک میلیارد ریالی استاندار به خبرنگاران

کمک یک میلیارد ریالی استاندار به خبرنگاران

بیرجندرسا- وجه اله خدمتگزار از کمک یک میلیارد ریالی استانداری به فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و ادامه داد: برای مراسم روز خبرنگار امسال از طریق استانداری 100 میلیون تومان اعتبار به فرهنگ و ارشاد اختصاص داده شده است تا از طریق آن بتوانند قسمتی از مشکلات خبرنگاران را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، وجه‌الله خدمتگزار بعد از ظهر پنجشنبه  در مراسم روز خبرنگار که در دانشگاه پیام نور بیرجند با حضور خبرنگاران خراسان جنوبی و عموم مردم برگزار شد، اظهار داشت: در این محفل جمع شدیم برای قدرشناسی و قدردانی از تلاش جمعی که در حوزه اطلاع جمعی و رسانه و اطلاع رسانی و آگاهبخشی و بصیرت بخشی کار می‌کنند.

وی با اشاره به 17 مردادماه سالروز شهادت خبرنگار ،شهید محمود صارمی خاطر نشان کرد: این شهید بزرگوار در مدت بیش از دوسال حضورش در کشور افغانستان، چندین بار فریاد مظلومیت مردم ستمدیده را به گوش جهانیان رسانید و ما مفتخریم که روز شهادت وی به عنوان روز خبرنگار، نامگذاری شده است.

استاندار خراسان جنوبی از برگزاری نشست صمیمی بین خبرنگاران، استاندار و مدیران مرتبط برای شنیدن مسائل و مشکلات خبرنگاران همزمان با 17 مرداد خبر داد و اظهار داشت: خواسته‌های خبرنگاران اگر در استان قابل حل نباشد از طریق مرکز پیگیری خواهد شد و کلیه مدیران مرتبط با درخواست های خبرنگاران باید در این جلسه حضور داشته باشند .

وی  از کمک یک میلیارد ریالی استانداری به فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و ادامه داد: برای مراسم روز خبرنگار امسال از طریق استانداری 100 میلیون تومان اعتبار به فرهنگ و ارشاد اختصاص داده شده است تا از طریق آن بتوانند قسمتی از مشکلات خبرنگاران را برطرف کنند.

خدمتگزار با اشاره به آزادی بیان در چارچوب قوانین و مقرارت ،خاطر نشان کرد: خبرنگاران در حوزه ارتباط جمعی و اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی، بصیرت‌بخشی و آگاهی‌بخشی فعالیت می‌کنند و  در چارچوب قوانین و مقررات آزاد به فعالیت هستند.

وی  نخستین وظیفه ی خبرنگاران را ایجاد فضای اعتماد به ا/نان دانست و گفت:نخستین وظیفه خطیر فعالان عرصه خبر ایجاد فضای اعتماد و اطمینان بین مخاطبان خود و دستگاه‌های اجرایی است که منبع تهیه خبر هستند و باید با حوصله اخبار را به درستی به محضر مردم برسانند.

وی  افزود:خبرنگاران به طور کامل امین، دلسوز، صادق، جدی و همیشه در صحنه هستند و هر لحظه  می‌تواند به عنوان منشأ خبری برای خبرنگاران باشد.

استاندار خراسان جنوبی فرهنگ سازی را یکی از نقش های خبرنگاران دانست و گفت: باید فرهنگ راستگویی، درست‌کاری، بیان واقعیات و جلوگیری از بیان اخبار خلاف واقع در جامعه نهادینه شود تا بتواند راهکار هایی را برای مسئولان نشان دهد.

وی ادامه داد: خبرنگاران در گسترش فرهنگ اعتمادسازی بدور از هرگونه جانب‌داری در جامعه نقش ایفا می‌کنند

خدمتگذار اظهار داشت: خبرنگاران زمینه تعالی و سازندگی را برای تمامی اقشار جامعه فراهم می‌کنند و در این راستا باید از تفرقه پرهیز شود و باید گفتمانی رواج یابد که فضای همدلی، همراهی، وحدت و دلسوزی گسترش یابد.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.