کدخبر: ٤۱۹۷۲
۱٤ مرداد ۱۳۹٤ ساعت ۰۹:۱۱
چاپ

انتصاب 2 فرماندار در وقت اضافه / نهبندان صاحب فرماندار می‌شود

بیرجندرسا-پس از اینکه روز گذشته فرماندار طبس در وقت اضافه معرفی شد اخبار رسیده از معرفی فرماندار نهبندان در روزهای آینده حکایت دارد.

انتصاب 2 فرماندار در وقت اضافه / نهبندان صاحب فرماندار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از فارس، پیرو بخشنامه شماره 130901 مورخ 23 دیماه 93 وزارت کشور در خصوص استعفای مدیرانی که قصد کاندیداتوری در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند، سید جلال هاشمی فرماندار طبس به دلیل حضور در انتخابات حوزه انتخابیه گناباد از سمتش استعفا کرد.

پس از موافقت با این استعفا بود که در اسفند 93 وجه‌الله خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی طی حکمی، مهدی اخوان صفار معاون فرمانداری ویژه شهرستان طبس را با حفظ پست سازمانی به عنوان سرپرست فرمانداری طبس منصوب کرد.

همچنین در آن ایام بود که بطور ناگهانی عباس ابراهیمی هم که معاون فرماندار نهبندان بود به عنوان سرپرست فرمانداری نهبندان منصوب شد.

طبق ماده 94 قانون مدیریت خدمات کشوری، تصدی موقت پست سازمان مدیریتی یا حساس به صورت سرپرستی بیش از چهار ماه مجاز نیست.

«ماده 94- تصدی بیش از یک پست سازمانی برای کلیه کارمندان دولت ممنوع است؛ در موارد ضروری با تشخیص مقام مسئول مافوق تصدی موقت پست سازمان مدیریتی یا حساس به صورت سرپرستی بدون دریافت حقوق و مزایا برای حداکثر چهار ماه مجاز می‌باشد. »

اکنون بعد از گذشت پنج ماه که این فرمانداری‌ها یک ماه هم بیشتر از مهلت قانونی توسط سرپرست اداره شده‌اند گفته می شود استاندار خراسان جنوبی نتوانسته گزینه‌ای برای فرمانداری‌های این دو شهرستان انتخاب کند و به انتخاب سرپرستان آن فرمانداری‌ها به عنوان فرماندار اکتفا کرده است.

روز گذشته مهدی اخوان صفار به عنوان معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس معرفی شد و گفته می‌شود عباس ابراهیمی نیز به عنوان فرماندار نهبندان طی روزهای آینده معارفه می‌شود.

حال با نزدیک شدن به زمان انتخابات انتظار می‌رود تکلیف سرپرستی فرمانداری بیرجند هم مشخص شود.

همچنین صاحبنظران و دست‌اندرکاران امر انتخابات از اینکه خراسان جنوبی نزدیک به دو سال است که بدون مدیرکل سیاسی و انتخابات و حتی سرپرست اداره می‌شود،  انگشت‌ به دهان مانده‌اند که چرا با نزدیک شدن به زمان انتخابات که امور اجرایی و مقدمات آن هم آغاز شده چرا استاندار خراسان جنوبی و معاون سیاسی وی اقدامی انجام نمی‌دهند.

اهالی رسانه نیز معتقدند نوشتن در این باب کار بیهوده‌ای است چون گویا متولیان امر توجهی به این انتقادات ندارد و قطعا یک تنه و بدون در نظرگرفتن جایگاهی مثل اداره کل سیاسی و انتخابات می‌توانند امور انتخابات را به سرانجام برسانند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.