کدخبر: ٤۱۹۱۵
۰۹ مرداد ۱۳۹٤ ساعت ۰۷:۱۹
چاپ

حجت الاسلام عبادی:

بودجه کاریکاتوری دولت موجب اعتراض فرهنگیان شد /باید شایسته سالاری در انتصابات ملاک باشد

بودجه کاریکاتوری دولت موجب اعتراض فرهنگیان شد /باید شایسته سالاری در انتصابات ملاک باشد

بیرجندرسا- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه کاریکاتوری دولت نیز گفت: نباید یک بخش را از نظر مالی به صورت فراوان و متورم ببیند در حالی که بخش‌های دیگر را به صورت کوچک لحاظ کنند چراکه این بودجه کاریکاتوری موجب اعتراضات فرهنگیان می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،  حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی شب گذشته (۸ مرداد) در جمع اهالی منطقه شهید آوینی بیرجند در بوستان الهام با اشاره به اینکه برگزاری نمازهای جماعت در بوستان و اماکن عمومی اقدام پسندیده‌ای است، اظهارداشت: با توجه به جمعیت زیادی که در این منطقه حضور دارند، احداث مسجد در خیابان‌های ترنج و صدف لازم و ضروری است.

وی افزود: آمادگی داریم مکاتبات و پیگیری‌های لازم به‌منظور طرح درخواست‌ها و رفع مشکلات این بوستان که محل برگزاری نماز جماعت مردم است را با اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری بیرجند انجام دهیم.

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه با بیان اینکه این اقدامی که در بین مناطق آپارتمان‌نشین و دیگر نقاط مختلف شهرها از فضاهای عمومی و پارک برای پریایی نماز جماعت انجام شده باید مورد حمایت و تقویت قرار بگیرد، گفت: برپایی نمازجماعت در فضای پارک‌ها ظاهر و باطن زیبایی به محلات می‌دهد.

حجت الاسلام عبادی در ادامه سخنان خود، به جایگاه انقلاب اسلامی ایران در دنیا اشاره کرد و بیان داشت: در دوران رژیم ستم‌شاهی همه کاره آمریکا بود و شاه ایران فقط مجری دستورات این کشور بود.

امروز جمهوری اسلامی ایران الگویی برای سایر کشورها است

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به واسطه هدایت‌گری‌های امام راحل و مقام معظم رهبری به عنوان الگوی دیگر ملت‌ها مطرح است، افزود: اقتداری که جمهوری اسلامی ایران دارد به همین راحتی به‌دست نیامده بلکه با صبر و استقامت ملت در طول ۸ سال دفاع مقدس، جریان‌ فتنه ۸۸ و فشارهای اقتصادی حاصل شده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گاهی در اظهارنظر برخی از افراد باید تأمل کرد، گفت: اینکه مطرح می‌شود اگر خواسته باشیم راحت زندگی کنیم باید در همه زمینه ها با قدرت‌ها کنار بیاییم، مطمئنا به این راه و روش عزت و اقتداری پیدا نخواهیم کرد.

حجت الاسلام عبادی به آیه” يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَ يُثَبِّت أَقدامَكُم” اشاره کرد و اظهار داشت: خدای متعال وعده داده است به مؤمنین؛ کسانیکه اتکال به وعده الهی داشته باشند همواره از توطئه‌ی دشمن در امان هستند.

وی با بیان اینکه سفارت انگلیس در تهران در جریان فتنه ۸۸ دخالت داشت، گفت: در زمان فتنه ۸۸ نخست وزیر انگلیس در پارلمان این کشور در خصوص شکست فتنه در ایران گفت؛ هیچ کوتاهی از طرف سفارت صورت نگرفته است باید گفت خدا هم ایرانی است.

مراقب باشیم حنجره‌ی ما بلندگوی دشمنان اسلام و قرآن نشود

امام جمعه وقت بیرجند با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم حنجره‌ی ما بلندگوی دشمنان اسلام و قرآن نشود؛ فریاد اختلاف سر ندهد، یادآور شد: اگر ملتی وظیفه‌اش را در راه خدا انجام دهد پیروزی در نهایت با آن مردم است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه مبارزه با استعمار زمینه‌ساز رشد و پیشرفت های علمی و دفاعی کشور شده است، خاطرنشان ساخت: کشوری که بتواند موجود زنده به فضا بفرستند، بدانید که در صدها رشته علمی دیگر پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی با بیان اینکه فلسفه و تفکر بلوک غرب در حال فروپاشی است، تصریح کرد: شکل‌گیری داعش و دیگر گروه‌ها تکفیر با هدف ضربه زدن به اسلام ناب محمدی و جلوگیری از گسترش اسلام‌خواهی در دنیا عملیاتی شده است.

احداث ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه برای استان کم است

بنابراین گزارش، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در بخش پرسش و پاسخ به سئوال یکی از شهروندان در خصوص روند کُند اجرای پروژه دو بانده شدن راه‌های ورودی شهرستان بیرجند(قاین و سربیشه) اظهار کرد: علاوه بر پیگیری‌های متعدد در سطح وزارت راه و شهرسازی، طی نطق در صحن علنی مجلس این موضوع را متذکر شده‌ام.

وی افزود: در سفر استانی رئیس جمهور به خراسان جنوبی، تأکید کردیم که ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه برای این استان کم است و باید توجه ویژه‌ای صورت بگیرد، اما امیدواریم همین مصوبات نیز هرچه سریعتر اجرایی شود.

حجت الاسلام عبادی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از اهالی منطقه در خصوص وضعیت اعتبارات خراسان جنوبی گفت: چندی قبل مطلبی در رسانه های منتشر شد که نسبت به تفاوت ۳۰۰ میلیاردی اعتبارات سفر رئیس جمهور در خراسان جنوبی و شمالی گلایه و انتقاداتی مطرح شد که ما هم در همان زمان سفر استانی هیأت دولت این موضوع را به دولت متذکر شده‌ایم.

وی در ادامه یادآور شد: بعد از چاپ این مطلب با دکتر محمدباقر نوبخت و حجت الاسلام انصاری معاون پارلمانی دولت به همراه یکی از نمایندگان استان دیدار و گفتگوهایی داشتیم و مطرح کردیم که در زمان سفر استانی دولت به خراسان جنوبی برای اعتبارات سفر رئیس جمهور با نمایندگان استان مشورتی صورت نگرفت(دولت برای دیگر سفرهای استانی از جمله سفر به استان خراسان شمالی نیز با مجمع نمایندگان جلسه‌ای برگزار نکرده است) و حالا باید پاسخگوی مردم در این خصوص باشید.

امیدواریم دولت به تعهدات خود در سفر به خراسان جنوبی عمل کند

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه “ما نماینده مردم هستیم و نماینده دولت نیستیم”، اضافه کرد: از پاسخ‌های دولت قانع نشدیم و اعتراض کردیم که چرا برای مردم شفاف و با صراحت بیان نمی‌کنید. امیدواریم دولت به تعهداتی که در سفر استانی به مردم داده وفا کند.

حجت الاسلام عبادی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه چرا از نیروهای بومی و متخصص استان در پست‌های مدیریتی استفاده نمی‌شود، گفت: نکته‌ای که باید در ابتدا اعلام کرد این‌است که در اصل انتصابات نظر نماینده شرط نیست و طی هفته‌های گذشته اعتراض و استعفای نمایندگان استان فارس در جریان انتخاب استاندار را مشاهده و شنیده‌اید.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه از نیروی بومی شایسته و توانمند حمایت می‌کنیم، اظهار داشت: گاهی اوقات به صورت تعاملی، نه تهاجمی می‌توان در معرفی افراد به دولت پیشنهادات و دفاعی صورت بگیرد و این اقدام تاکنون زیاد انجام شده و از نیروهای بومی حمایت کرده‌ایم.

باید از نیروهای توانمند و شایسته بومی برای مسئولیت‌های استان استفاده کرد

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه اعتقاد دارم باید از نیروهای توانمند و شایسته بومی برای مسئولیت‌های استان بهره گرفت، اذغان داشت: برای معرفی استاندار، بیشترین گزینه‌های بومی از طرف اینجانب در مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس مطرح شد.

وی افزود: در مسأله انتصابات باید حساسیت‌های شهرستانی و منطقه‌ای کاهش یابد و نگاه‌ها به سمت شایسته سالاری باشد چرا که اگر غیر این‌صورت باشید استان دچار مشکل می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال یکی از فرهنگیان در خصوص مشکلات رفاهی و معیشتی معلمان اظهار کرد: جلسات مکرری در کمیسیون برای رفع مشکلات آموزش و پرورش گذاشته‌ایم و درخواست حضور دکتر نوبخت در جلسات را داشته ایم که معاون وی به جلسات آمده است.

حجت الاسلام عبادی اذعان داشت: نسبت به حقوق نامناسب فرهنگیان و برخی از ادارات که نسبت به دیگر سازمان‌های پایین‌تر است، اعتراض کرده‌ایم و پیگیر هستیم. امیدواریم دولت در بودجه ۹۵ این موضوع را به‌طور ویژه در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در بودجه ۹۴ مجلس به‌طور ویژه اعتبارات وزارت آموزش و پرورش را افزایش داد، تأکید کرد: بودجه در دولت تنظیم می‌شود و در مجلس امکان تغییرات در ساختار کلی آن وجود ندارد و اگر هم تغییر باشد حدود ۱۰ درصد است.

حجت الاسلام عبادی در ادامه افزود: مجلس شورای اسلامی ۵ هزار میلیارد تومان امسال به بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد که این اقدام بی‌سابقه‌ای بوده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه کاریکاتوری دولت نیز گفت: نباید یک بخش را از نظر مالی به صورت فراوان و متورم ببیند در حالی که بخش‌های دیگر را به صورت کوچک لحاظ کنند چراکه این بودجه کاریکاتوری موجب اعتراضات فرهنگیان می‌شود.

حجت الاسلام عبادی تأکید کرد: یکی از درخواست‌های نمایندگان از دولت این مورد بوده که بودجه‌ای که به مجلس ارائه می‌دهند؛ بودجه کاریکاتوری نباشد.

وی به برقراری حق نوار مرزی معلمان شهرستان‌های مرزی استان اشاره کرد و گفت: در این خصوص پیگیری‌هایی انجام شد و از ماه گذشته نیز این سرفصل به حقوق معلمان اضافه شده است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.