کدخبر: ٤۱۸۸۸
۰۸ مرداد ۱۳۹٤ ساعت ۱۲:۲۱
چاپ

ارائه 1600 نفر دوره مهارت فنی وحرفه‌ای در خراسان‌جنوبی

ارائه 1600 نفر دوره مهارت فنی وحرفه‌ای در خراسان‌جنوبی

بیرجندرسا-رئیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 267 هزار و 183 نفرساعت در قالب یک‌هزار و 646 نفر دوره آموزش در آموزشگاه‌های آزاد سطح استان ارائه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از فارس، بتول فروتن صبح امروز در چهارمین نشست دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر 133 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان فعال است که از این تعداد 95 آموزشگاه ویژه خواهران، یک آموزشگاه ویژه برادران و 37 آموزشگاه دو منظوره است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش خصوصی در 11 رشته ارائه می‌شود، تصریح کرد: در آموزشگاه‌های خصوصی فنی و حرفه‌ای 85 حرفه آموزشی آموزش داده می‌شود.

رئیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 59 آموزشگاه در طرح نیازسنجی(رتبه‌بندی) قرار گرفتند که از این تعداد 33 آموزشگاه رتبه‌بندی و 26 آموزشگاه باقی مانده است.

فروتن ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 267 هزار و 183 نفرساعت در قالب یک‌هزار و 646 نفر دوره آموزش در آموزشگاه‌های آزاد سطح استان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: از تعداد دوره‌های آموزشی یک‌هزار و 228 دوره برای بانوان و 418 نفر دوره برای آقایان در چهار خوشه صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر برگزار شده است.

رئیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: از بین انجمن‌های هفت‌گانه تحت پوشش اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان، انجمن‌هایی که بیشترین تعامل را در زمینه‌های مختلف اعم از رتبه‌بندی، برگزاری نمایشگاه‌ها، تبلیغات با اداره‌کل داشته‌اند به ترتیب می‌توان به انجمن مراقبت و زیبایی، طراحی دوخت و صنایع دستی و هنری اشاره کرد.

فروتن افزود: در سال جاری با تأسیس 15 مجوز آموزشگاه موافقت شده که مراحل صدور 5 آموزشگاه انجام شده است.

وی ادامه داد: این مجوزها در ارتباط با تأسیس دو آموزشگاه در رشته مدیریت صنایع در بیرجند و سه آموزشگاه در رشته‌های مراقبت زیبایی، کشاورزی و بافت در قاین بوده است.

رئیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برای ارتقاء و بازآموزی مربیان و مدیران آموزشگاه‌ها، حداقل ساعت آموزشی برای مربیان 60 ساعت و برای مدیران 40 ساعت در طول سال در نظر گرفته شده که شرکت در این دوره‌ها برای جامعه هدف الزامی است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.