کدخبر: ٤۱۷۱۷
۰۱ مرداد ۱۳۹٤ ساعت ۱۱:۲۷
چاپ

از سوی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی

برنامه‌های هفته ملی مهارت در خراسان جنوبی اعلام شد

برنامه‌های هفته ملی مهارت در خراسان جنوبی اعلام شد

بیرجندرسا-مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی برنامه‌های هفته ملی مهارت در این استان را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نثل از فارس، حسین خوش‌آیند صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته ملی مهارت، کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: هر سال دوم تا نهم مرداد‌ماه به عنوان هفته مهارت شناخته شده که ششم مرداد‌ماه به عنوان روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نام‌گذاری شده است.

وی گفت: در این هفته برنامه‌های متنوعی در راستای ترویج و گسترش آموزش و مهارت‌های فنی و حرفه ای در سطح استان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از تجلیل مربیان و روسای نمونه، بازنشستگان، کارکنان و کارآفرینان برتر همزمان با هفته مهارت و کارآفرینی خبر داد و افزود: همچنین برگزاری نشست مدیران با بخش خصوصی(آموزشگاه‌های آزاد) و تقدیر از مدیر و مربی برتر این آموزشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های این هفته است.

خوش‌آیند برگزاری همایش آسیب شناسی خانواده را از دیگر برنامه‌های هفته ملی مهارت و کارآفرینی برشمرد و گفت: این همایش روز شنبه ساعت 16 عصر و با هدف سالم‌سازی خانواده با حضور مدیران و مربیان آموزشگاه‌های آزاد سطح استان در محل سالن آمفی تئاتر اداره کل برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: حضور مربیان و پرسنل این نهاد در نماز جمعه، غبار روبی مزار شهدا، افتتاح کمپ کارآفرینی( دوره‌های آموزشی کارآفرینی ویژه فرزندان 12 تا 19 سال همکاران) و حضور در برنامه شبانه سیما و برنامه میز خدمت از دیگر برنامه‌های این نهاد است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی به برگزاری نمایشگاه مهارت اشاره کرد و یادآور شد: این نمایشگاه در شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، طبس، بشرویه و فردوس از روز دوم هفته مهارت و کارآفرینی آغاز و تا پایان هفته دایر خواهد بود.

خوش‌آیند از برگزاری طرح یک هفته آموزش رایگان در سطح استان خبر داد و یادآور شد: با توجه به اهمیت آموزش در کسب فرصت‌های شغلی و به مناسبت هفته ملی کارآفرینی و مهارت، این طرح از دوم تا نهم مرداد ماه در آموزشگاه‌های آزاد استان اجرا می‌شود.

وی ارائه طرح خدمات فنی را از دیگر برنامه‌های این هفته در استان برشمرد و خاطرنشان کرد: این طرح طی هفته کارآفرینی و مهارت در شهرستان‌های قاین، بیرجند، طبس و فردوس برای چکاب خودروهای سواری انجام می‌شود. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به نام‌گذاری روزهای هفته مهارت و کارآفرینی افزود: ایام این هفته شامل سوم مردادماه روز آموزش فنی و حرفه‌ای، مردم، همدلی و همزبانی، افق چشم‌انداز 1404، چهارم مردادماه آموزش فنی و حرفه‌ای، دانشگاه، صنعت، افزایش توان ملی، پنجم مرداد آموزش فنی و حرفه‌ای، جوانان، امید و مهارت، اشتغال پایدار، ششم مردادماه، آموزش فنی و حرفه‌ای، کارآفرین، فرهنگ کار و مهارت‌آموزی، هفتم مردادماه، آموزش فنی و حرفه‌ای، نخبگان مهارتی، اقتدار ملی، توسعه پایدار، هشتم مردادماه، آموزش فنی و حرفه‎ای، مربی، مهارت آفرینی، تولید ملی و نهم مردادماه، آموزش فنی و حرفه‌ای، زنان، افزایش ظرفیت ملی، تعالی سبک زندگی نام‌گذاری شده است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.