کدخبر: ٤۱٦٦٦
۳۰ تیر ۱۳۹٤ ساعت ۱۰:۵۳
چاپ

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی:

بیش‌از یک‌میلیون رأس دام در خراسان جنوبی واکسینه شدند

بیش‌از یک‌میلیون رأس دام در خراسان جنوبی واکسینه شدند

بیرجندرسا-مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در سه ماه نخست امسال یک‌میلیون و ۹۶۳ هزار و ۵۷۰ رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های مختلف در سطح استان واکسینه شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، علیرضا رفیعی‌پور با اشاره به میزان واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین در سه ماهه نخست امسال، اظهار داشت: از ابتدای امسال در حوزه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام 358 هزار رأس گوسفند و بز و یک‌هزار و 915 رأس گاو و گوساله علیه بیماری شاربن واکسینه شدند.

وی با اشاره به اینکه 620 رأس گاو و گوساله علیه بیماری تب مالت در سه ماهه نخست امسال واکسینه شدند، تصریح کرد:  علیه بیماری تب مالت نیز 226 هزار رأس بره و بزغاله و 707 هزار راس گوسفند در این مدت واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: در این مدت همچنین از یک‌هزار و 100 رأس گاو و گوساله نیز در زمینه بیماری تب مالت خون‌گیری شده است.

رفیعی‌پور با بیان اینکه علیه بیماری هاری هزار و 270 قلاده سگ واکسینه شدند، گفت: در زمینه بیماری سل نیز در بین دام از ابتدای امسال از هزار و 365 راس گاو تست گرفته شده است.

وی با اشاره به بیماری‌های واگیردار در بین دام‌های استان، تصریح کرد: بیش از 520 هزار راس گوسفند و بز در سه ماهه نخست امسال علیه آبله گوسفندی و بز واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه واکسیناسیون تب برفکی گاوی در سال در سه مرحله انجام می‌شود، افزود: در مرحله نخست واکسیناسیون تب برفکی گاوی 22 هزار و 300 رأس دام واکسیناسیون شدند و تا انتهای سال نیز در دو مرحله دیگر علیه این بیماری واکسینه می‌شوند.

رفیعی‌پور ادامه داد: تب برفکی گوسفندی نیز در سال به صورت سراسری در سه ماهه پایانی سال در دام‌های سبک انجام می‌شود. 124 هزار رأس دام علیه بیماری آنتروتوکسمی واکسینه شده و در این مدت بیماری‌های واگیر دار مانند تب برفکی، لمپی اسکین و هاری در استان مشاهده نشده است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.