کدخبر: ٤۱۵۹۳
۲٤ تیر ۱۳۹٤ ساعت ۱٦:۰۸
چاپ

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی خبر داد

کشف 862 کیلوگرم مواد مخدر در خراسان جنوبی

کشف 862 کیلوگرم مواد مخدر در خراسان جنوبی

بیرجندرسا-فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف 862 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از پایگاه خبری پلیس، خلیل واعظی از کشف 862 کیلوگرم انواع مواد مخدر طی 72 ساعت گذشته در استان خبر داد و اظهار داشت: از این میزان 500 کیلوگرم مواد مخدر توسط فرماندهی مرزبانی خراسان جنوبی در مرز گزیک شهرستان درمیان و مابقی در داخل استان کشف شده است.

وی ادامه داد: در راستای این کشفیات، 12 نفر دستگیر و پنج دستگاه خودرو توقیف شده است.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف هفت تن و 114 کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال جاری در استان خبر داد و گفت: این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش یافته است.
واعظی ادامه داد: از ابتدای سال جاری در خراسان جنوبی 23 باند مواد مخدر منهدم شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: در سال جاری در زمینه کشف مواد مخدر 242 دستگاه خودرو توقیف شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امسال بیشترین مواد مخدر کشف شده در استان از نوع تریاک بوده که کشف این ماده مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش یافته است.

شک پلیس تبدیل به یقین شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی از کشف 98کیلوگرم تریاک در شهرستان بیرجند خبر داد.

حسن کاهنی گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی در راستای مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ، هنگام کنترل و بازرسی محورهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت پیکان که در محور "شتران" شهرستان بیرجند در حرکت بود مشکوک و به خودرو دستور ایست دادند.

وی افزود: راننده وانت پیکان بدون توجه به ایست مأموران به راه خود ادامه داد و به علت سرعت زیاد در محل پیچ روستای "رومنجان" از جاده منحرف و خودرو متوقف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی تصریح کرد: مأموران در بازرسی از خودرو مقدار 82 کیلو و 700 گرم تریاک در قالب 41 بسته و 15کیلو و 300 گرم حشیش در قالب سه بسته که داخل خودرو جاساز شده بود کشف کردند.

دستگیری زمین‎خوار در بیرجند

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از دستگیری فردی که سه هزار متر از اراضی ملی را در شهرستان بیرجند تصرف کرده بود خبر داد.

پرویز عرب‌زاده گفت: با شکایت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیرجند مبنی بر تصرف، تخریب و تسطیح اراضی ملی در ارتفاعات باقران شهرستان بیرجند موضوع در دست بررسی مأموران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با تحقیقات انجام شده و بررسی مدارک و مستندات، از تمام تخریب‌ها و تسطیح‌های صورت گرفته عکس‌برداری شد که پس از هماهنگی با مرجع قضائی متهم شناسایی و به پلیس آگاهی احضار شد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: متهم  به محض مواجهه با مستندات و مدارک پلیس، چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به تخریب، تسطیح و تصرف میزان سه هزار مترمربع از اراضی ملی اعتراف کرد که با تشکیل پرونده زمین‌خواری به دادسرا اعزام شد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.