کدخبر: ٤۱۵۷۸
۲۳ تیر ۱۳۹٤ ساعت ۱۲:۱۰
چاپ

استاندار خراسان جنوبی:

۱۲۳ میلیار د ریال برای رفع مشکل کم آبی خراسان جنوبی اختصاص یافت

۱۲۳ میلیار د ریال برای رفع مشکل کم آبی خراسان جنوبی اختصاص یافت

بیرجندرسا-استاندار خراسان جنوبی از ابلاغ ۱۲۳ میلیارد ریال اعتبار برای برطرف کردن مشکل بی آبی در استان خبر داد و گفت: انتظار می رود که این اعتبار هر چه سریعتر جذب و هزینه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از مهر، وجه اله خدمتگزار ظهر  امروز سه شنبه در سومین شواری گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: یکی از اهداف این شورا ایجاد هماهنگی، همفکری و همکاری بین دستگاه هاب دولتی و بخش خصوصی است.

وی بحران آب را یکی از مشکلات اساسی استان عنوان کرد و گفت: باید طی نامه ای از وزارت نیرو بخواهیم تا کار مطالعات و تامین آب استان به صورت جدی دنبال شود و نگرانی مردم در مورد بحران بی آبی برطرف شود.

سه میلیارد تومان برای بهبود کیفیت آب شرب نهبندان ابلاغ شد

استاندار خراسان جنوبی به برگزاری جلسه مشترک استانداران با رئیس جمهور در مرداد ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: نیاز است تا نظرات و پیشنهادات کارشناسی در زمینه تامین آب و بحران بی آبی استان تهیه شده تا بتوانیم آن را در این جلسه مطرح کنیم.

خدمتگزار از ابلاغ اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای برطرف کردن مشکل بی آبی در استان خبر داد و گفت: از این میزان مبلغ سه میلیارد تومان برای بهبود کیفیت آب شرب نهبندان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: همچنین شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از این مبلغ به شرکت های آب و فاضلاب روستایی و  سه میلیارد و  ۲۰۰ میلیون تومان نیز به شرکت آب و فاضلاب استان اختصاص یافته است.

استاندار خراسان جنوبی بر به روز کردن سند ملی آب استان تاکید کرد و گفت: این سند باید به صورت کاربردی، جدی و عملیاتی باشد تا بتواند بخشی از نیاز استان را برطرف کند.

اعتبار ات مدیریت بحران در اختیار وزارت کشور قرار گیرد

خدمتگزار  اضافه کرد: بر اساس آمارهای هواشناسی میانگین بارندگی در طول ۱۶ سال گذشته استان حدود ۱۰۰ میلی متر اعلام شده که این موضوع نشان دهنده خشکسالی شدید در استان است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه اعتبارات مدیریت بحران کشور در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار دارد، بیان داشت: برای توزیع این اعتبار بین استان ها باید ابتدا درخواست های همه استان ها گرفته شود که این امر نیازمند طی کردن زمان طولانی است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه به دنبال این هستیم که این اعتبار در اختیار وزارت کشور قرار  بگیرد تا روند تخصیص اعتبارات تسریع و بسیاری از مشکلات موجود برطرف شود.

خدمتگزار با بیان اینکه تصویب این امر نیازمند پیگیری نمایندگان استان دارد، بیان داشت: در صورت تصویب این موضوع میتوان امیدوار بود که برنامه های مربوط به مدیریت بحران آب به سرعت عملیاتی شود.

کاهش ۹۰ درصدی مصرف آب در کشت گلخانه ای

رئیس انجمن ارگانیک خراسان جنوبی نیز در این جلسه، کشت گلخانه ای را بهترین نوع کشت برای مدیریت و  افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی دانست و گفت: در گلخانه ها مصرف آب تا ۹۰ درصد کاهش می یابد.

محمدرضا منصف با بیان اینکه کشت گلخانه ای در هر فصلی قابل اجرا است، عنوان داشت:  در هر فصل ۱۰ برای فضای باز می توان محصول برداشت کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر پتاسنیل بالقوه برای حداث ۹ هکتار گلخانه در استان وجود دارد که باید از آن استفاده بهینه کرد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.