کدخبر: ٤۱۵٤۲
۲۲ تیر ۱۳۹٤ ساعت ۱۵:۳۰
چاپ

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی:

توسعه بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی نیازمند اعتبار است

توسعه بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی نیازمند اعتبار است

بیرجندرسا-مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این نهاد ۲۵ درصد پست‌ها خالی است، گفت: برای توسعه دادن بازارچه‌های مرزی و زیرساخت‌ها نیازمند اعتبار لازم هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از تسنیم، محمدعلی خاشی ظهر امروز در دومین کارگروه توسعه صادرات خراسان جنوبی اظهار داشت: امتیازات خوبی در خراسان جنوبی داریم که اگر به آنها بها دهیم صادرات استان افزایش می‌یابد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در گمرک با آن مواجه هستیم کمبود نیروی انسانی است به طوری که 25 درصد از پست‌های سازمان  خالی است.

مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی گفت: آبان ماه سال 92 وزیر کشور با شبانه روزی کردن گمرک خراسان جنوبی موافقت کرد که باید قدر این موقعیت را بدانیم و با وجود کمبود نیروی انسانی شبانه روزی کردن محقق نمی‌شود که باید تدابیری برای جذب نیرو برای گمرک اتخاذ شود.

خاشی افزود: برای زیر ساخت‌های بازارچه‌های مرزی اعتبارات خوبی در نظر گرفته نشده است و این در صورتی است که سازمان بازارچه‌ها درآمد خوبی دارد و روزانه 500 کامیون در بازارچه‌ها در حال عبور هستند.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم بازارچه‌ها و مرزهای خود را توسعه دهیم باید اعتبارات بیشتری بگذاریم و از فرصتها استفاده کنیم زیرا انگیزه زیادی برای تجار افغانی برای فعالیت در این راستا فراهم است.

مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در راستای وسعت دادن بازارچه‌های مرزی و زیرساخت‌های آن نیاز به اعتبارات لازم است و مرز خراسان جنوبی پتانسیل‌های خوبی دارد به طوری که روز به روز رویه‌های گمرکی افزایش می‌یابد.

خاشی با بیان اینکه اگر زیر ساخت‌های بازارچه‌های مرزی، پرسنل و دستگاه‌ها فراهم شود، مانعی برای صدور رویه‌های گمرکی نداریم، افزود:از 29 تیرماه پروانه ثبت کاغذی برای جلوگیری از تخلفات حذف می‌شود و برای توسعه صادرات نباید به شعارها اکتفا کنیم بلکه باید عملیاتی سازیم.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.