کدخبر: ٤۱۵۲۸
۲۱ تیر ۱۳۹٤ ساعت ۱۱:۵۷
چاپ

حجت الاسلام مشرفی:

حجاب، حفظ زیبایی ها برای پیشرفت و تعالی جامعه و راز حفظ عفت زن است

بیرجندرسا- حجت الاسلام و المسلمین مشرفی با اشاره به فرمایش امام علی که حجاب، زیبا زن را پایدار می سازد تصریح کرد: حفظ حجاب زن و حفظ نگاه مرد باعث تضمین سلامت و آرامش جامعه و خانواده می شود.

حجاب، حفظ زیبایی ها برای پیشرفت و تعالی جامعه و  راز حفظ عفت زن است

 حجت الاسلام والمسلمین مشرفی  در گفت و گو با خبر نگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا حجاب و عفاف را یکی از ضرورات دین برشمرد و تصریح کرد: حجاب پوششی است که زن را درمقابل نگاه های نامحرم محفوظ می دارد و در حقیقت عامل حذف نگاه جنسی  است.

استاد حوزه با بیان اینکه حجاب فقط مخصوص زنان نیست، اظهار کرد: حجاب، راز حفظ عفت زن است و اسلام برای مردان نیز حجاب جواره بخصوص چشم را توصیه کرده تا حدی که پیامبر(ص) در زمان بعثت چند مورد از مردان چشم چران را از مدینه تبعید کردند.

وی به جذابیت زن اشاره کرد و افزود: جاذبه های ظاهری و ظرافتهای زنان بیشتر از مردان است و همیشه چیزهای ارزشمند مانند طلا دور از دسترس نامحرم نگهداری می شود.

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به فرمایش امام علی که حجاب، زیبا زن را پایدار می سازد تصریح کرد: حفظ حجاب زن و حفظ نگاه مرد باعث تضمین سلامت و آرامش جامعه و خانواده می شود.

مدیر مدرسه علمیه امیر المومنین(ع) بابیان بهترین الگو ها در جهان، نحوه زندگی و معاشرت معصومین هستند خاطر نشان کرد: تمامی انسان های آرمان گرا به دنبال سعادت و کمال حرکت می کنند برای رسیدن به آن نیز دنبال منبع و یا الگوهای مناسب هستند.

وی افزود: این الگو ها باید در سطح جامعه ما باید معرفی بشوند وباید تمام ابعاد شخصیتی و وجودیشان را به مردم شناخت تا باعث سوء برداشت جوانان نشود

حجت الاسلام مشرفی شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه را برترین الگوی زنان عالم دانست و تاکید کرد: شخصیت ایشان کاملترین بانوی جهان خلقت است که اگر تمام بعد های شخصیتی و اجتماعی شان به خوبی برای جوانان تبین شود شاهد شکوفایی عظیمی در مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی خواهم بود.

استاد حوزه تحقیق و پژوهش در مورد شخصیت های جهان اسلام را وظیفه نهاد های مختلف بخصوص حوزه علمیه دانست و خاطر نشان کرد: نهاد های فرهنگی همانند حوزه علمیه، سازمان تبلیغات، صدا و سیما و حتی بسیج رسانه نیز باید بیشتر به معرفی شخصیت های برجسته جهان اسلام توجه کنند.

 مدیر مدرسه علمیه امیر المومنین علیه الاسلام اظهار داشت: اگر اندیشه های اسلامی و خصلت های درونی که همان عفت و حیا هستند دست به دست هم دهند یک انسان فرهیخته را می سازند.

وی با اشاره به اینکه پوشش ظاهری در اسلام کافی نیست اظهار کرد: تنها پوشش ظاهری ملاک نیست  باید افکار و رفتار انسان نیز طبق دستورات الهی بوده و از افکار و اندیشه های شیطانی که هرزگی و چشم چرانیست به دور باشد.

حجت الاسلام شرفی با بیان نقش روحانیون و طلاب در همه گیر شدن عفاف و حجاب گفت: اگر روحانیون الگو ها و روش های احکام را به درستی با روش های مختلف رسانه ای منتشر و معرفی کنند حداقل نتیجه ای آن تمام شدن حجت بر مردم است.

 مدیر مدرسه علمیه امیر المومنین علیه الاسلام با بیان ترویج امر به معروف و نهی از منکر  در زمینه های مختلف به ویژه حجاب و عفاف خاطر نشان کرد: روحانیون باید در کنار بعد معرفی و شناخت الگو ها به صورت عملی و همچنین تذکر لسانی مردم را امر به معروف و نهی از منکر  کنند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را برای ترویج فرهنگ اسلامی واجب دانست و افزود:اگر در جامه به منکرات تذکر داده نشود مثل یک بیماری مسری تمام افراد جامعه را گرفتار و در منجلاب فساد فرو خواهد برد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.