کدخبر: ٤۱۵۱۱
۲۰ تیر ۱۳۹٤ ساعت ۱۵:۵۱
چاپ

نماینده مردم قاین در مجلس:

زمینه درآمدزایی از ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی فراهم شود

زمینه درآمدزایی از ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی فراهم شود

بیرجندرسا-نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی که در استان خراسان جنوبی وجود دارد اما در زمینه درآمدزایی کار مطلوبی صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از تسنیم،جواد هروی ظهر امروز در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: با وجود این همه جاذبه‌‎های طبیعی و تاریخی که در استان داریم اما آن را سهیم در بحث درآمد زایی استان نکرده‌ایم.

وی با توجه به درآمد برخی کشورها از بخش گردشگری گفت: ما از سومین درآمد عظیم گردشگری غفلت کرده‌ایم و جزو 10 کشور دارای محوطه تاریخی و جاذبه‌های طبیعی هستیم اما تاکنون نسبت به آن استفاده درستی نکردیم.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری جزو پر درآمدترین و اشتغالزاترین صنعت است و استان ما از ظرفیت عظیمی در زمینه محوطه‌های تاریخی بر خلاف آنچه که در کشور تصور می‌شود برخوردار است.

هروی بیان کرد: در ارتباط با مبحث گردشگری ما در بحث تخصیص اعتبارات گردشگری بودجه کمی می‌گذاریم و این در حالی است که امروز در عرصه جهان سهم قابل ملاحظه‌ای برای توریست و گردشگر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از مهم‌ترین استان‌های دارای ظرفیت محوطه‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری است، اظهار داشت: در زمینه گردشگری کار خاصی صورت نگرفته که گردشگران ما با توجه به اینکه مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری کشور و استان را تاکنون ندیده‌اند به سمت آن سوق پیدا کنند.

وی افزود: تفکر و تصور درستی به عنوان تورگردان در استان وجود ندارد و در رابطه با بحث بودجه گذاری گردشگری، سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری نوعی سرمایه گذاری بنیادی محسوب می‌شود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در خراسان جنوبی در زمینه گردشگری زیر ساخت‌ههای لازم برای صنعت توریست را دارا هستیم و یکی از ضعف‌ها در استان ما درباره وجود نداشتن مراکز گردشگری و جهانگردی در شهرستان‌ها است.

وی افزود: بازارچه صنایع دستی باید رونق پیدا کند و با توجه به جایگاه صنای عدستی استان در کشور اما این صنایع دستی شناخته نشده است و برای رونق بیشتر و معرفی مراکز تاریخی و گردشگری می‌توان جلساتی مانند شورای اداری و سایر جلسات را در مکان‌های تاریخی برگزار کرد.

هروی بیان کرد: در بحث جاذبه‌های گردشگری ظرفیت‌های خوبی داریم و در بحث مردم نیز مردم خراسان جنوبی در بحث پذیرش گردشگر بهترین میزبانان هستند و یکی از راهکارهای توسعه شهر توسط شهرداران نیز توجه به گردشگری است.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.