کدخبر: ٤۱۱۷٤
۰۱ تیر ۱۳۹٤ ساعت ۲۲:۳۷
چاپ

رونمایی از چهار اثر هنری در دهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم خراسان جنوبی

رونمایی از چهار اثر هنری در دهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم خراسان جنوبی

بیرجندرسا- همزمان با آخرین روز از برپایی دهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم استان از چهار اثر تولید شده در این نمایشگاه با حضور مسئولان و هنرمندان رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم گفت: یکی از این آثار نفیس کتابت زیارت عاشورا که به همت استاد مهدی اسماعیلی مود از اساتید خوشنویسی کشور در طول شش روز برپایی نمایشگاه قرآن کتابت شده است.

 

احمد محبی با تاکید براینکه تذهیب "صفحه اول " این اثر هنری توسط هنرمند استان "طاهره قرشی" انجام شده است، افزود: این اثر در طول مدت شش شب در اندازه 40*30 به خط نستعلیق و با معنی فارسی در 20 صفحه کتابت وصحافی شده است.

 

وی کتاب تصویرسازی شده قصص قرآنی (سوره حضرت یوسف(علیه السلام)) را یکی دیگر از آثارتولید شده در این نمایشگاه برشمرد و بیان داشت: این اثر هنری با مدیریت هنری بلقیس افضلیان و مدیریت اجرایی فرشته رحمانی در 13 فریم تصویرسازی شده و 27 صفحه تولید شده است.

 

محبی وی با بیان اینکه ساخت جعبه کتابت قصص قرآن به صورت معرق توسط محمد فرجاد نیا نیز در این نمایشگاه انجام شده است، اظهار داشت: 2 اثر تصویرسازی شده دیگر بر روی بوم در ابعاد 170*300 سانتیمتر با نام گاو بنی اسرائیل و داستان حضرت عزیر با مدیریت هنری بلقیس افضلیان با اجرای فرشته رحمانی، مریم حبیبی و صالحه اکبری نیز صورت گرفته است.

 

گفتنی است، دهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم استان شب گذشته 31 خرداد به کار خود پایان داد.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها