کدخبر: ٤۱۱۷۱
۰۱ تیر ۱۳۹٤ ساعت ۲۲:۲۷
چاپ

مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی؛

مسابقه تفسیر قرآن نورالهدی درخراسان جنوبی برگزار می شود

مسابقه تفسیر قرآن نورالهدی درخراسان جنوبی برگزار می شود

بیرجندرسا- مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری مسابقه تفسیر قرآن نورالهدی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از مهر، محمدرضا اشرفی با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان اظهار کرد: برگزاری طرح قرآن در رمضان یکی از برنامه های اصلی این ماه است.

وی بیان کرد: قرآن در رمضان طرحی است که با موضوعیت جلسات تخصصی قرائت قرآن کریم توسط قاریان برجسته استان برگزار می شود و برای امسال ۲۰ جلسه در استان پیش بینی شده که بیشتر در مساجد و تکایا خواهد بود.

مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تدبر در قرآن، برگزاری مسابقات از آیات تلاوت شده و تفسیر بخشی از آیات قرائت شده را از جمله برنامه های این طرح عنوان کرد.

شرکت ۳۰۰۰ نفر در طرح ۱۴۴۹

اشرفی با اشاره به آموزش صحیح خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان امسال، گفت: در همین راستا طی این ماه ۳۰۰  دوره آموزشی پیش بینی شده که در پایان هر دوره گواهینامه شرکت در دوره صادر می شود.

وی ادامه داد: در این دوره ها بسته به توانمندی قرآن آموزان مباحث روخوانی، روان خوانی و تجوید قرآن کریم مطرح می شود که اجرای این دوره ها توسط موسسات قرآنی و خانه های قرآن روستایی خواهد بود.

مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، برگزای کلاس های حفظ قرآن کریم را یکی دیگر از برنامه های این ماه برشمرد و افزود: برگزاری کلاس های حفظ سوره مبارکه «یس» تحت پوشش طرح ۱۴۴۹ یکی از برنامه های این ماه است که با مشارکت شبکه قرآن سیما اجرا می شود.

اشرفی با بیان اینکه در این طرح بنا است که سه هزار و ۱۰۰ نفر تحت آموزش قرار بگیرند، گفت: در طرح ۱۴۴۹ بخشی از آموزش ها به صورت غیر حضوری از طریق شبکه قرآن سیما و بخشی از آن نیز به صورت حضوری در قالب ۲۳ ساعت آموزش برگزار خواهد شد.

آغاز ثبت نام مسابقه تفسیر قرآن نورالهدی در ماه مبارک رمضان

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال بحث تفسیر قرآن کریم با محوریت و تاکید خاصی دنبال می شود، عنوان داشت: در همین راستا حلقه های تفسیر قرآن در سطح استان خراسان جنوبی با حضور مفسران مطرح استانی برگزار می شود.

مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال برگزاری ۱۲ جلسه تفسیر پیش بینی شده که به طور تقریبی تمام شهرستان های اصلی استان را پوشش خواهد داد.

اشرفی بیان کرد: علاوه بر طرح مذکور، جلسه محوری تفسیر قرآن استان با حضور آیت الله رحمانی سبزواری از اساتید برجسته حوزه علمیه قم در محل مسجد توحید بیرجند بعد از نماز ظهر و عصر برگزار می شود.

وی از آغاز ثبت نام مسابقه تفسیر قرآن نورالهدی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این مسابقه بر اساس جزء های ۲۴، ۲۵، ۲۶ قرآن کریم در دو رشته یک جزء و دو جزء برگزار خواهد شد.

مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: ثبت نام متقاضیان برای شرکت در این مسابقه به صورت اینترنتی از ابتدای ماه مبارک آغاز و تا ۳۱ تیرماه نیز ادامه دارد.

آغاز ثبت نام سومین دوره مسابقات تلاوت در استان

اشرفی همچنین به آغاز ثبت نام سومین دوره مسابقات تلاوت با محوریت حفظ  آیات تلاوت شده اشاره کرد و افزود: این مسابقات در سه رشته حفظ کل، ۱۵ جزء و قرائت قرآن کریم برای دو بخش خواهران و برادران برگزار می شود.

به گفته وی متقاضیان می توانند برای ثبت نام در این مسابقه از ۲۵ خرداد ماه لغایت ۳۱ تیرماه سال جاری به دفاتر تبلیغات اسلامی شهرستان ها مراجعه کنند.

صدور کد شناسایی برای ۵۰۰ جلسه خود جوش مردمی جزء خوانی قرآن

مسئول دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان داشت: همچنین در این ماه آغاز ثبت نام مسابقات تفسیر قرآن ویژه کارکنان دستگاه های فرهنگی استان و خانواده های آن ها در سه رشته اصلی حفظ، قرائت و مفاهیم را خواهیم داشت.

وی، سرکشی از جلسات قرآن مردمی را از دیگر برنامه های این ماه دانست و افزود: در حال حاضر بیش از هزار جلسه قرآن مردمی در استان شناسایی شده که از این تعداد برای ۵۰۰ جلسه کد شناسایی صادر شده که حدود ۲۰۰ مورد آن ها در خود بیرجند است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.