کدخبر: ٤۱۱۵۵
۳۰ خرداد ۱۳۹٤ ساعت ۲۲:۱۲
چاپ

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی؛

سازمان‌های مردم نهاد در موضوع طلاق فعالانه وارد شوند/ نرخ طلاق در استان بالاست

سازمان‌های مردم نهاد در موضوع طلاق فعالانه وارد شوند/ نرخ طلاق در استان بالاست

بیرجندرسا- سردار نظری سازمانهای مردم نهاد را که پایه آن مردم هستند را ظرفیت مهمی دانست و اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد در موضوع طلاق فعالانه وارد شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسابه نقل از زن امروز، فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) ظهر امروز در جلسه مشترک مسئولین سازمانهای مردم نهاد و بسیج جامعه زنان استان با بیان اینکه ظرفیت ها و نعمات دربخش های مختلف فراوان است اما گاه یا بلااستفاده می ماند و یا اولویت بندی مناسبی نمی شود، گفت: نگاههای غیرفرهنگی به مسائل فرهنگی همه اینها باعث می شود که در ارتباط با مسائل مختلف فرهنگی و اقتصادی مشکلاتی را داشته باشیم هرچند مقیاس کار ما وسیع نیست اما موضوعات به نوعی است در همین استان قابل اجراست.

یعقوبعلی نظری افزود: در بحث اقتصادی استان چقدر ظرفیتهای خوبی دارد. همین موسسه میزان چقدر از سرمایه های مردم را دارد و سایر بانکها که سرمایه مردم در چرخه معاملات گردش میشود در حالی که ظرفیتهای اقتصادی استان از جمله معادن سنگ استان که فرآیند فرآوری سنگهای معدنی در استانهای دیگر انجام می گیرد که خود یک فرصت مناسب برای اقتصاد استان است.

وی افزود: گاهی که برخی دوستان در خصوص ظرفیت های بومی محلی ادعایی دارند و استقبال خوبی درخصوص استفاده از ظرفیتهای استان ندارند و اصرار بر سرمایه گذاری های خارجی دارند که هیچگونه فایده ای ندارد.

 نظری با بیان اینکه ظرفیتهای فرهنگی مناسبی وجود دارد اما به دلیل غفلت و اولویتهای نامناسب و مخلوط شدن با مسائل سیاسی و حزبی و عدم عزم و اراده معطل مانده است گفت: خواهران ما که در عرصه فرهنگی دستی برآتش دارند می دانند که ظرفیت های فرهنگی فوق العاده داریم ظرفیت فرهنگی ما علما هستند ظرفیت ما اساتید هستند که چقدر در حوزه فرهنگی کارکردند آیا این نیست که استاد ما فقط سرکلاس تدریس می کند و می رود؟

نظری گفت: چند روزقبل که در خدمت اساتید بودم به آنها گفتم که آمریکا جوانان ما را تسخیر ذهنی کرده است مقام معظم رهبری می فرمایند شما فرماندهان جنگ نرم هستید حالا چقدر در این زمینه کار کردید؟

وی گفت: علاوه براین ظرفیتها ظرفیتهای تشکیلاتی چون سازمان تبلیغات , ارشا اسلامی ورزش و جونان بسیج و.. و مساجد ما که بزرگترین ظرفیت فرهنگی است.

وی هم چنین سازمانهای مردم نهاد را که پایه آن مردم هستند را ظرفیت مهمی دانست و گفت: علایق مذهبی و پا به کار بودن مردم ظرفیت بالایی است که اگر با وجود این همه ظرفیت کار نکنیم و این معضل را در اثر نداشته ها بدانیم قابل قبول نیست.

وی افزود: علیرغم نیاز فرهنگی که داریم  و در جنگ فرهنگی به سر می بریم اما از ظرفیتهای فرهنگی استفاده نمی کنیم. دین اسلام یک ظرفیت نرم افزاری بسیار قوی است که می تواند کارساز باشد .

سردارنظری با بیان اینکه فرهنگ ازدواج فرهنگ عمومی است و متاسفانه بحث طلاق هم دارد به عنوان فرهنگ عمومی تلقی می شود، گفت: در شورای فرهنگ عمومی من حضور نداشتم و یکی از نمایندگان ما در آن جلسه  موضوع طلاق را مطرح کرده بود یکی از بزرگواران گفته بود موضوعات در محل کارشناسی خود مطرح شود بهتر است. حالا به این لباس ما نگاه می کند فکر می کند اصلا با این موضوعات ارتباطی نداریم و کار کارشناسی نمی کنیم و با فرمانده توپخانه و ادوات اینها را بررسی می کنیم درحالی که کار کارشناسی شده است.

وی افزود: خوب آن دوستانی که مسئولیت دارند و می توانند این کار را انجام دهند ما استقبال می کنیم اما از آنجایی که کار بر زمین مانده است و نرخ طلاق در استان بالاست. در هر مرحله ای هر اداره ای بتواند کار کند ما کمک کننده هستیم.

سردار نظری تاکید کرد: گاهی برخی از ما که وظیفه داریم در زمینه های فرهنگی کاری کنیم و نکردیم می خواهیم خللی در این کار دیگران ایجاد کنیم یا شبهه ذهنی ایجاد کنیم که این درست نیست.

وی افزود: خانواده های ما در بحث طلاق دست و پا می زنند خانواده های طلاق بچه های طلاق و به دنبال آن مسائل اخلاقی و اجتماع را خواهیم داشت که اگر توجه نشود ده سال آینده خیلی بیشتر خواهد شد.

وی افزود: علت اینکه بسیج در این موضوع ورود پیدا کرده, که دوستان می گیوند ما هرچه می گوییم دستگاهها عمل نمی کنند شما بگوییدشایدموثر باشد واین باعث افتخار ماست که باعث هم افزایی شده ایم.

سردارنظری با بیان اینکه انتظار داریم سازمانهای مردم در دو موضوع طلاق و ماهواره توانمندیها و ظرفیتهای خود را به کار گیرند،گفت:کارهای کلی و توصیفی نمی خواهیم کارهای عملیاتی می خواهیم انجام دهیم.

وی افزود: بررسی در بحث طلاق داشتیم متوجه شدیم که وکلا نقش مهمی دارندو برخی وکلای ما خود گرفتار این موضوع بودند و خیلی راحت می شود مدیریت کرد و با این وکلا صحبت شود که اگر آن فردی که خود گرفتار این موضوع است در بث طلاق وجین وارد نشود.

وی افزود: قوانین که در بحث طلاق توافقی نداریم و متاسفانه 60-70 درصد طلاقها توافقی است که درخواست داشتیم مدتی فرصت بدهندو در این مدت باید بسیاری از بخشها فعال شود از جمله خانواده طرفین که نقش موثری دارند.

وی با بیان اینکه کارفرهنگی سخت است و ممکن است زودنتیجه ندهد و صبر  حوصله نداشته باشیم  گفت: ما از بخشهای رسمی در درون حاکمیت نیز در بخش مسائل فرهنگی گلایه مندیم که گلایه های ما منطقی است بسیاری از قوانین از جمله حجاب و عفاف بر زمین مانده است و جامعه فریاد می زند ولی کسی فریاد فرهنگی را نمی شنود و گوش شنوایی برای آن وجود ندارد.

سردارنظری گفت: اینکه در بحثهای فرهنگی رها کنیم همه چیز را که مردم خود تشخیص می دهنددرست است ما وظیفه زمینه سازی نداریم ماوظیفه بسترسازی نداریم وظیفه مدیریت ابزار نداریم؟ و پهنای باند را رها کنیم دست جوان ؟هیچ کس باابزارای جدید مخالف نیستیم اما استفاده مدیریت شده و  منطقی و مفید نه مضر. ازاین جهت دلهره داریم.

  با بیان اینکه و با دادن سیدی و کتابرها کردن مردم خود تشخیص می دهند درست یا ما وظیفه مدیریت نداریم و وظیفه زمینه سازی نداریم کسی مخالف نیست استفاده مدیریت شده منطقی مفید نه مضر و جزوه آگاهی بدهند .

وی افزود:پایه کار را بر سمنهای بگذاریم که چه استفاده ای می شود از بخشهای مردمی کرد و صحبت کنیم و آگاهی بخشی داده شود با کتاب و سیدی و چهره به چهره به خانواده ها که اگر 10 درصد جلوی طلاق ر ا بگیریم یه موفقیت است و آمار دوماهه اول امسال هم نشان از کاهش آمار طلاق دارد.

وی افزود: اینکه جامعه ما متاثر ازعوارض مسائل فرهنگی و شبکه های موبایلی و .. است ایکه روزبه روز خرابتر می شود و وضعیت تالار ما خراب است اگر روند روبه رشد است خوب همینگونه بگذاریم اما می بینیم که مقام معظم رهبری در خصوص مسائل مختلف و بحث سبک زندگی ما دغدغه دارند.

وی افزود:در بخش دولتی ممکن است یک معذوریتهایی وجود داشته باشد  که سمنها می توانند در این زمینه کمک کار بخش دولتی باشند .

وی افزود: در بحث قبح زایی و غیرت مردان چه کنیم و نسبت به مسائل حجاب و عفاف حساسیت ندارند و ناشی از این است که غیرت ملی و محلی و دینی مردان ما کاهش پیدا کرده است و تقسیم کاری برسیم و هرکسمی تواند کاری انجام دهد، بسیج جامعه زنان هم حلقه اتصال بین ارتباط است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.