کدخبر: ٤۱۱۳۹
۲۸ خرداد ۱۳۹٤ ساعت ۲۲:۳٦
چاپ

رئیس دانشگاه بیرجند خبر داد؛

افتخارآفرینی دانشجویان دانشگاه بیرجند در بیستمین المپیاد علمی دانشجویی کشور

افتخارآفرینی دانشجویان دانشگاه بیرجند در بیستمین المپیاد علمی دانشجویی کشور

بیرجندرسا- رئیس دانشگاه بیرجند گفت: دانشجویان دانشگاه بیرجند در مرحله نخست بیستمین المپیاد غیر متمرکز و متمرکز علمی دانشجویی کشور با کسب رتبه­‌های اول تا پنجم در رشته­‌های مختلف افتخار آفریدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی دانشگاه بیرجند، خلیل خلیلی اظهار داشت: 60 نفر از دانشجویان ممتاز این دانشگاه در رشته­‌های مکانیک، آمار، علوم تربیتی، زراعت، عمران، کامپیوتر، حقوق، برق، شیمی، زیست، الهیات و زبان و ادبیات و فارسی در بیستمین المپیاد غیر متمرکز علمی دانشجویی کشور در قطب 3 دانشگاهی شرکت کردند که تعداد 10 نفر با رتبه­‌های اول تا پنجم به مرحله نهایی راه یافتند.

وی بیان کرد: در این رقابت­‌ها در بخش مسابقات غیر متمرکز در سطح قطب 3 دانشگاه­‌های کشور حسین فلاحی دانشجوی رشته علوم تربیتی دانشگاه بیرجند رتبه­ اول را کسب کرد و در رشته آمار نیز محمدحسین شیری گزیک رتبه سوم و محسن حسن پور رتبه چهارم را به دست آوردند.

رئیس دانشگاه بیرجند تصریح کرد: در رشته مهندسی کشاورزی ـ زراعت و اصلاح نباتات عباس یاری رتبه اول، حمید اکبری گرز رتبه سوم، محمدرضا افتخاری رتبه چهارم و فرزانه محمدین رتبه پنج را حائز شدند.

خلیلی با بیان اینکه حانیه بیجاری نیز در رشته مکانیک رتبه پنجم را کسب کرد، افزود:محسن رحیمی شعر باف مقدس و عباس نامی در رشته مهندسی کشاورزی به ترتیب رتبه‌های هشتم و دوازدهم  المپیاد متمرکز آزمون سراسری کارشناسی ارشد را به دست آوردند و به مرحله نهایی المپیاد راه یافتند.

وی با بیان اینکه مرحله نهایی المپیاد دانشجویی در روز 15 مرداد ماه 1394 در تهران به صورت متمرکز برگزار می‌شود، گفت: المپیاد علمی دانشجویی در 16 رشته و به دو روش متمرکز وغیر متمرکز برگزار  می‌شود و دانشجویان سال سوم و چهارم مقطع کارشناسی می­‌توانند در المپیاد شرکت کنند که روش متمرکز از طریق شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد و روش غیرمتمرکز با رقابت برگزیدگان دانشگاه­‌ها در 8 قطب دانشگاهی کشور صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه بیرجند بیان کرد: قطب 3 دانشگاهی شامل 14 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی از قبیل دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه سمنان، دانشگاه شاهرود، دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه بیرجند است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.