کدخبر: ٤۱۱۲۹
۲۸ خرداد ۱۳۹٤ ساعت ۰۹:۰۳
چاپ

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی:

توجه واقفان به نیازهای جدید جامعه / اجرای طرح نشاط معنوی در 38 بقعه متبرکه خراسان جنوبی

توجه واقفان به نیازهای جدید جامعه / اجرای طرح نشاط معنوی در 38 بقعه متبرکه خراسان جنوبی

بیرجندرسا- حجت الاسلام گرایلی با اشاره به اینکه وقف در هر زمان نیاز به جامعه همان زمان انجام می شود خاطر نشان کرد: عرصه وفق محدود نیست و عرصه سیاری است و تنها مختص به صدقه و اطعام دادن نمی باشد و باید نسبت به نیازها و ناهنجاری های جامعه مثل بچه های کار، خانه سالمندان، حمایت از مخترعان و ورزشکاران و ... سوق داده شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به  شروع طرح ضیافت الهی از ۲۷ خرداد ماه اظهار کرد: برای اجرای سبک افطاری ساده در جامه با راه اندازی خیمه های معرفت، فعال کردن مشاوره برای خانواده، انجام خدمات مشاوره ای در زمینه وقف در ۴۰ بقعه متبرکه خراسان جنوبی اجرا می شود.

وی ادامه داد: همچنین در 10 بقعه متبرکه مراسم ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان برگزار می شود که برای کیفیت بخشی بیشتر یکی از قاریان برتر مصری در امامزادگان شاخص استان برنامه قرائت و جز خوانی خواهد داشت.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی همچنین برگزاری طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه استان خبر داد و افزود: این طرح از ۲۷ خردادماه جاری تا ۱۳مرداد ماه در ۳۸ بقعه متبرکه استان اجرا می شود.

حجت الاسلام گرایلی با بیان اینکه ۲۰ مورد از این مکان ها مخصوص دانش آموزان دوره ابتدایی خواهد بود، عنوان داشت: همچنین این طرح در ۱۸ بقعه ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی و ۱۸ بقعه نیز به صورت جامع برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح از مربیان، مبلغان بومی و خارج از استان و تعدادی از دانشجویان علوم قرآنی دعوت شده است، بیان داشت: در این طرح ۱۹ مبلغ از استان قم، ۴۰ نفر از مبلغان بومی و پنج دانشجوی علوم قرآنی با ما همکاری دارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یکی از مشکلات وقف های قدیم را محدود بودن آن در یک عرصه و ناکارآمدی بودن آن در زمان حال دانست و افزود: چون نمی توانیم از یک موقوفه در موقوفه دیگر هزینه کنیم بعضی موقوفات ما معطل مانده است.

وی تاکید کرد: ما باید بیشترین تلاش خود را برای تبلیغ و ترویج وقف، این سنت حسنه برای هدایت و سوق دادن نیات واقفین به سوی نیازهای روز انجام دهیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بعضی نیاز های وقف را در جامعه اینگونه بیان کرد: باید رسانه ها و مردم خودشان ما را در این عرصه که نیاز جامعه چیست کمک کنند مثلا در حال حاضر وقف درعرصه توانمندسازی جامعه مانند: حمایت از مخترعان و ورزشکاران، در زمینه ناهنجاری های جامعه: خانه سالمندان و سازماندهی بچه های کار در زمینه زیست محیطی: احیای قنوات و تالاب ها.

وی درادامه محدوده وقف را گسترده دانست و افزود: باید نیت ها طوری صورت بگیرد که زمانی و محدوده آن کامل یا به پایان رسید در زمینه دیگر و یا محدوده جغرافیایی دیگر مورد استفاده قرار بگیرد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.