کدخبر: ٤۱۱۲۰
۲۷ خرداد ۱۳۹٤ ساعت ۱۱:۵۹
چاپ

از ابتدای تیرماه؛

طرح کاهش ضریب طلاق در استان خراسان جنوبی اجرا می‌شود

بیرجندرسا- معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی از اجرای طرح کاهش ضریب طلاق از ابتدای تیرماه امسال خبر داد و گفت: از هر ۱۰۰ ازدواج در استان ۱۲ مورد منجر به طلاق می‌شود.

طرح کاهش ضریب طلاق در استان خراسان جنوبی اجرا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از شبستان، حسین مقدادی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: در مجموعه بسیج، قرارگاه عملیاتی جهاد فرهنگی برای مقابله با دسیسه‌های دشمن تشکیل شده است.

 

وی با بیان اینکه مسئولان این قرارگاه سال گذشته بر اساس آمارهای ارائه شده توسط دادگستری و اداره ثبت و احوال متوجه آسیب طلاق در استان شدند، افزود: بر این اساس در 9 ماهه سال گذشته 6 هزار و 180 واقعه ازدواج در خراسان جنوبی به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش 2.77 درصدی داشته است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی به ثبت 757 واقعه طلاق در 9ماهه نخست سال 93 اشاره کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه در سال 92 دارای رشد 8.92 درصدی بوده است.

 

مقدادی با بیان اینکه بر اساس آمار ارائه شده از هر 100 ازدواج در استان بیش از 12 مورد آن منجر به طلاق شده، عنوان کرد: در همین راستا در قرارگاه جهاد فرهنگی کارگروهی تشکیل شد و اطلاعات دقیق را از مبادی مربوطه بصورت جزئی و از شهرستان‌ها احصاء کرده است.

 

وی از اجرای طرح کاهش ضریب طلاق در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این طرح از ابتدای تیرماه امسال با همکاری سمن‌ها و نهادهای زیربط و مراکز مشاوره دادگستری شروع می‌شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح به صورت اقدامات و تبلیغات عمومی و تخصصی اجرا خواهد شد، تصریح کرد: در این راستا علت‌های عام و خاص طلاق در استان بررسی شده و با مشخص کردن تقدم و تأخر این علل اهدافی تعیین شده است.

 

مقدادی اهداف طرح کاهش ضریب طلاق در خراسان جنوبی را افزایش ضریب قباحت طلاق در جامعه، افزایش ضریب غیرت مردان در مورد زنان، افزایش ضریب صبر و گذشت زوجین نسبت به یکدیگر، افزایش ضریب اعتماد زوجین، ترویج ازدواج آگاهانه و با شناخت و ترویج ازدواج آسان و ساده بیان کرد.

 

وی در ادامه تاکید کرد: بدون همکاری و هماهنگی سایر نهادها اجرای این طرح به منظور کاهش ضریب طلاق در استان خراسان جنوبی امکان‌پذیر نیست.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با بیان اینکه در دو ماهه سال جاری به نسبت دوماهه سال 93 شاهد کاهش 2 درصدی طلاق در استان بوده‌ایم، گفت: در این مدت 12 درصد افزایش ازدواج داشته ایم که خراسان جنوبی در این مدت بالاترین نرخ ازدواج در بین استان‌ها را داشته است.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها