کدخبر: ٤۱۱۱٤
۲۷ خرداد ۱۳۹٤ ساعت ۰۸:٤۸
چاپ

تشییع تاریخی غواصان مظلوم/

۹ دی دیگر/ سخنران مراسم: مذاکره کنندگان پیام ملت را بشنوند/ تشییع کنندگان: «این سند جنایت کدخداست»؛ نه سازش نه تسلیم؛ نبرد با امریکا

۹ دی دیگر/ سخنران مراسم: مذاکره کنندگان پیام ملت را بشنوند/ تشییع کنندگان: «این سند جنایت کدخداست»؛ نه سازش نه تسلیم؛ نبرد با امریکا

بیرجندرسا- در هنگام عبور کاروان شهدا از مقابل سفارت انگلیس مداحی قطع شد و جمعیت یکپارچه شعار مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس، مرگ بر آل‌سعود و نه سازش و نه تسلیم سر دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از رجانیوز، چه کرده اید که نسیم بازگشت جسمهایتان، جانها را اینچنین بیدار کرده است و بوی خاک بدن های پاکتان اینچنین هوای شهر را آسمانی کرده است؟ 

دستانتان بسته بود، اما درست همان زمانی که به شما نیاز داشتند، برای مشکل گشایی و گشودن دست مردم از زیر خروارها خاک بیرون آمدید و امروز مردم برای استقبال از شما به میدان امدند.

به گزارش خبرنگار رجانیوز، از ساعتی پیش از شروع رسمی برنامه تشییع پیکر پاک ۱۷۵ شهید غواص و ۱۰۰ شهید گمنام، میدان بهارستان و خیابان های اطراف مملو از جمعیت شده است. محمل های حامل پیکر شهدا، که از ساعت ها قبل از سمت خیابان پیروزی و میدان شهداء عازم میدان بهارستان بودند، در ازدحام جمعیت باقی ماندند و با گذشت یکساعت از زمان آغاز رسمی برنامه، هنوز به میدان بهارستان نرسیده اند.

جمعیت غرب تهران از سمت پل حافظ به محل تجمع در حال سرازیر شدن است. مناطق شرق نیز از سمت خیابان پیروزی به این سمت حرکت می کنند.

 

 

خانواده های تهرانی با پلاکاردها و دست نوشته های احساسی و پر از پیام به استقبال شهیدان مظلوم کربلای ۴ آمده اند؛«مرگ بر امریکا»، «هیهات منا الذله»، «نه سازش نه تسلیم، نبرد با امریکا»، «پیام کل ملت، حفظ حریم عزت»، «به جمع ما خوش آمدی ای شهید، پیام تو عزت و نفی فریب»،  «خون شهداء اکسید شدنی نیست»  «آنها با دست بسته مقاومت کردند!، ما با دست باز چه کرده ایم؟»، «آب خوردن ما وابسته است به سلام بر حسین نه تحریم ها» و .. پر تکرار ترین پیام های مردم است.

هیات های عزاداری با علم و کتل مخصوص خود و حتی سنج و دمام در این مراسم شرکت کرده اند.

قرار است با رسیدن پیکر شهداء برنامه رسمی که سخنرانی، مداحی و شعرخوانیست شروع شده و سپس مردم پیکرها را تا معراج شهدا همراهی کنند.

 

* فریادهای «یاحیدر» همراه با اهتزاز پرچم های «ما تا آخر ایستاده‌ایم» در بهارستان طنین انداز شد.

 

 

 

* دقایقی پیش سخنرانی محسن رضایی آغاز شده است.

 

 * محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه پاسداران و  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی در مراسم تشییع ۲۷۰ شهید دفاع مقدس که در میدان بهارستان تهران در حال برگزاری است با اشاره به حضور پرشور مردم در این مراسم گفت: نشان دادن خشم انقلابی مردم با توجه به در پیش بودن مذاکرات قابل توجه است.

 
رضایی خاطرنشان کرد: غواص‌ها شجاع‌ترین افراد ما در جنگ بودند و تنبیه متجاوز مهم‌ترین درسی بود که آنها به دشمن دادند.
 
وی تصریح کرد: علت تحریف انقلاب و پیروزی‌های ما کور کردن ایستادگی و مقاومت ملت است.
 
رضایی افزود: در ایران نباید علامت غلط و حرفهای غیر واقعی به دنیا ارائه شود. نباید بگوییم ما اب خوردن نداریم و کشور محاصره شده است. سیاست خارجه قاجاری و پهلوی دیگر به ایران بر نمی‌گردد.
 
 
 
*  ورود کاروان شهدا به میدان بهارستان به دلیل ازدحام جمعیت به کندی صورت می‌گیرد.
 

*  شهدا باردیگر و سالها پس از روزهای حماسی دفاع مقدس خط شکنی کردند و پرچمدران همدلی و همزبانی شدند؛ حضور اقشار مختلف مردم و چهره‌های مختلف سیاسی، فرهنگی،  هنری و ورزشی فارغ از هر سلیقه و گرایش برای ادای احترام به پهلوانان حقیقی وطن. 

 

* بعد از سخنرانی محسن رضایی، محمود کریمی و سعید حدادیان از مداحان اهل بیت به مدیحه سرایی پرداخت.

 

 

مردم پلاکاردهایی بر دست دارند که بر روی آن‌ها با نمایش تصویری از تابوت‌ شهدا نوشته شده است: «این سند جنایت کدخداست». همچنین جملات زیادی از امام خمینی(ره) در ضدیت با امپریالیسم جهانی و عدم سازش با آمریکا بر روی برخی پلاکاردها چاپ شده است. بر روی یکی از دست نوشته‌های مردمی نوشته شده است: «هر کس به وقت یاری رهبرش در خواب باشد با لگد دشمن بیدار می‌شود»

 

*  کاروان شهدا از مجلس به سمت بهشت حرکت کرد.

 

 حرکت کاروان شهدا به کندی در حال انجام است. تبرک چفیه‌ها و شال‌های عزای مردم در کنار تابوت‌های شهدا، سنت همه این سالهای تشییع شهدا خودنمایی می‌کند. 

 *  حضور پرتعداد جانبازان ویلچری، در میان جمعیت تشییع‌کنندگان از نکات قابل‌توجه مراسم است.

*  معراج شهدای تهران آماده استقبال از کاروان شهداست.

 

* در هنگام عبور کاروان شهدا از مقابل سفارت انگلیس مداحی قطع شد و جمعیت یکپارچه شعار مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس، مرگ بر آل‌سعود و نه سازش و نه تسلیم سر دادند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.