کدخبر: ٤۱۱۰۳
۲٦ خرداد ۱۳۹٤ ساعت ۱۰:۰۷
چاپ

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس؛

مسئولان با یک دید حمایتی به دانشگاه‌های مناطق محروم نگاه کنند

بیرجندرسا- نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: مسئولان باید با یک دید حمایتی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در شهرهای محروم و مرزی نگاه کنند تا باعث پیشرفت آن مکان شوند.

مسئولان با یک دید حمایتی به دانشگاه‌های مناطق محروم نگاه کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از خبرگزاری دانشجو، مراد هاشمزهی با بیان اینکه برای مناطق محروم نباید همان نسخه ای که برای مناطق برخوردار می‌بینند باشد، گفت:مسئولان باید با یک دید حمایتی به مناطق محروم نگاه کنند و آنها را حمایت کنند.

 

وی با بیان اینکه وجود دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باعث پیشرفت مناطق محروم خواهد شد، افزود: اینکه در مناطق محروم مرکز دانشگاهی کوچکی بوجود آید که زیر نظر مرکز استان باشد، بجای پیشرفت، باعث پس رفت آن منطقه خواهد کرد.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با اشاره به اینکه کمبود استاد و دانشجو مهمترین مشکل دانشگاه‌های نهبندان است که باید توجه ویژه شود و اعتبار بدهند، گفت: اگر فضای خوبی در مناطق محروم برای تحصیل فراعهم شود، دانشجو هم استقبال می‌کند.

 

هاشمزهی با بیان اینکه وزیر علوم باید در تمامی حوزه‌های دانشگاهی برای شهرستان‌های محروم کاری بکنند که آنجا پیشرفت کند، افزود: چرا که ایجاد واحدهای دانشگاهی در رفع محرومیت آن مکان تاثیر ویژه دارد.

 

وی افزود: اینکه کاری بکنند که نه تنها آن نه تنها مناطق محروم آباد؛ بلکه محروم تر هم شود که درست نیست و باید کمک کنند واحدهای دانشگاهی و دانشکده‌ها را به صورت ویژه توجه کنند.

 

هاشمزهی با بیان اینکه درخواست تاسیس یک دانشکده ای از حوزه سلامت به نهبندان را از وزارت بهداشت داشته ایم، افزود: هنوز پیگیر هستیم و امید است که به نتیجه برسد.

 

وی تاکید کرد: دانشگاه‌های شهرهای حاشیه مرز را باید تقویت کنند تا بتوانند دانشجوی خارجی هم جذب کنند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها