کدخبر: ٤۱۰۹٤
۲۵ خرداد ۱۳۹٤ ساعت ۱۱:۱٦
چاپ

سردار نظری:

در نظام اسلامی نباید اجرای قانون مظلوم واقع شود/ کسی مخالف برگزاری جشن در چارچوب اسلام نیست

در نظام اسلامی نباید اجرای قانون مظلوم واقع شود/ کسی مخالف برگزاری جشن در چارچوب اسلام نیست

بیرجندرسا- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی نباید اجرای قانون مظلوم واقع شود، اظهار داشت: وقتی در مسئول نظام اسلامی عزم اجرای قانون وجود ندارد، ما نسبت به مردم همانطور که در سایر حوزه‌ها وظیقه داریم در مباحث "امنیت اخلاقی" مسئول هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، سردار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در نشست شورای معاونین ستاد با اشاره به اینکه در گذشته ستاد در وضعیت احیاء قرار داشته است، اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به قانون جدید "حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر" که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده، وظایف و کارکردها جنبه قانونی دارد.

 

وی در ادامه افزود: در سال‌های گذشته روند کاری ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر به‌‌صورت توصیه و سفارش بوده و هم‌اکنون فعالین این حوزه جایگاه قانونی دارند و باید نسبت به وظایف خود پاسخگو باشند.

 

سردار نظری با تأکید بر اینکه برای پیاده‌سازی مسائل مربوط به دین و اعتقادات حاضر هستیم سپر بلا باشیم، اذعان داشت: امر به معروف و نهی از منکر کار سختی است و باید سیاست‌گذاری مشخصی در این راستا صورت بگیرد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی در بخشی دیگری با بیان اینکه اجرای قانون در تمام حوزه‌ها معروف است، بیان کرد: وضعیت مصوبات شورای معاونین ستاد در خصوص اجرا و عدم پیگیری آن از سوی دستگاه‌های مجری باید بررسی شود.

 

وی تأکید کرد: اگر در زمینه اجرای مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر بخواهد بازی صورت بگیرد، خودش یک منکر بزرگ است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در نظام اسلامی نباید اجرای قانون مظلوم واقع شود، اظهار داشت: وقتی در مسئول نظام اسلامی عزم اجرای قانون وجود ندارد، ما نسبت به مردم همانطور که در سایر حوزه‌ها وظیقه داریم در مباحث "امنیت اخلاقی" مسئول هستیم.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی یادآور شد: وقتی می‌گویم امینت عمومی پایدار است به معنای رها کردن آن از سوی نیروهایی که در این حوزه وظیف دارند نیست، بلکه هر دستگاه بر اساس وظیفه‌ای که دارد می‌بایست به تکلیف قانونی خودش در حفظ و نگهداری ارزش‌ها و دستاوردها عمل کند.

 

وی در ادامه اظهار داشت: برخی‌ها به‌صورت قانونی مجوزات لازم برای برگزاری جشن و کنسرت را دریافت می‌‎کنند، اما مسأله‌ای که در این بخش وجود دارد اگر در این مراسمات مدیریتی درستی صورت نگیرد و ارزش‌های اخلاقی زیر سئوال بروند، نهاد مسئول کیست؟

 

سردار نظری تأکید کرد: کسی مخالف برگزاری جشن در چارچوب اسلام نیست، اشکالی که در این بخش وجود دارد همه ما کلیات را می‌دانیم ولی در جزئیات بعضا دچار اشتباه می‌شویم.

 

وی خاطرنشان ساخت: امر به معروف و نهی از منکر نباید معطل به این باشد که همه خودشان را درست کنند و بعد آن را اجرای کنیم.

 

*حجت الاسلام کاظم لطفیان مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی و معاون امور تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی در این نشست بیان اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان گروه‌های تذکرلسانی فعالیت‌های خود را آغاز خواهند کرد، بیان داشت: در سال‌جاری دو جلسه آموزشی و توجیهی ویژه خواهران و برادران به‌منظور اجرای طرح طلایه‌داران معروف برگزار شده است.

 

وی در ادامه افزود: در حال حاضر گروه‌های 10 نفر به منظور اجرای تذکرلسانی در سطح شهر ساماندهی‌ شده‌اند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.