کدخبر: ٤۱۰۵۳
۱۸ خرداد ۱۳۹٤ ساعت ۱۹:۰۷
چاپ

استاندار خراسان‌جنوبی:

به محض تایید دستگاه‌های فرهنگی اجازه نمی‌دهم خدشه ای در جشن‌های شهرداری ایجاد شود/ با افرادی که از امکانات دولتی برای انتخابات هزینه کنند برخورد می‌شود

به محض تایید دستگاه‌های فرهنگی اجازه نمی‌دهم خدشه ای در جشن‌های شهرداری ایجاد شود/ با افرادی که از امکانات دولتی برای انتخابات هزینه کنند برخورد می‌شود

بیرجندرسا- استاندار خراسان‌جنوبی گفت: شهردارها خصوصا مرکز استان نشاط و شادابی نسل جوان را ایجاد کنید و به محض تایید دستگاه های فرهنگی اجازه نمی دهم خدشه ای در این جشن ها ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از خاورستان، وجه اله خدمتگزار، استاندار خراسان‌جنوبی در گردهمائی شهرداران استان، با بیان اینکه در استان 28 شهردار وجود دارد و 6 شهر استان فاقد شهردار است، گفت: باید ظرف سه ماه شهردار انتخاب شود و اگر از این زمان بگذرد باید معاون عمرانی و هماهنگی استانداری شورای شهر را مکلف کند که هر چه سریعتر شهردار را انتخاب کند.

وی با بیان تاکید بر اینکه شهرداران و فرمانداران خدمات رسانان مردم در شهر و شهرستان ها هستند، گفت: شما شهردارها به عموم شهروندان سروکار دارند و باید عزت و کرامت شهروندانی که به شما مراجعه می کنند حفظ کنید.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: اگر به هر دليل، ارائه خدمتی به افراد در شهرداری‌ها امكان پذير نبود اين امر بايد با خوشرویی بازگو شود.

خدمتگزار بیان کرد: شهرداران بيشترين ارتباط را با بدنه جامعه و مردم دارند و بايد از ظرفيت شوراهای اسلامی كه منتخبين مردم هستند برای ارائه خدمت بهتر و بيشتر به استفاده كنند.

وی اضافه کرد: شهرداران برای ارائه خدمات بهتر از نظرات و پيشنهادات مردم برای انجام امور عمرانی، فرهنگی  در شهرها استفاده كنند.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: اينگونه جلسات بايد دارای خروجی لازم باشد و قبل از برگزاری اين جلسات مسوولان بايد با بررسی مشكلاتی كه شهرداران با آن مواجه هستند از مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه دعوت به عمل آورند تا بتوان نسبت به حل مسائل و مشكلات مطروحه اقدام عملی انجام داد.

خدمتگزار با بیان اینکه اعتبارات شهرداری‌ها در سال جاری 143 میلیارد تومان است، گفت: این اعتبارات نسبت به سال گذشته بالغ بر 40 درصد افزايش داشته است.

وی تصریح کرد: با صرف تنها اعتبارات مورد نظرشهرداری‌ها نمی توان هزینه های شهرداری ها را جبران کرد و بايد برای ارائه خدمات بهتر به مردم زمينه های حضور بخش خصوصی و سرمايه گذاران در شهرداری ها فراهم شود.

مقام عالی دولت در استان اضافه کرد: متاسفانه قوانين و مقررات دست وپاگير یکی از دلايل عدم تمايل بخش خصوصی برای حضور و سرمایه گذاری در استان است.

خدمتگزار تاکید کرد: سختگيری‌های بدون دلیلی گاهی برخی از مديران انجام می دهند که این باعث می شود، بخش خصوصی تمايل كمتری برای حضور در استان و سرمايه گذاری در بخش‌های مختلف داشته باشد.

وی بیان کرد: كاهش نرخ سود تسهيلات صندوق توسعه ملی در استان، از جمله مهمترين اقدامات زيربنايی برای ورود سرمايه گذار در استان است و متاسفانه هنوز برخی از مديران نتوانسته اند از اين ظرفيت مناسب برای جذب سرمايه گذار استفاده كنند.

استاندار خراسان‌جنوبی با تاکید به هیچ وجه باور نمی کنم جوانان متدین خراسان‌جنوبی به ماموریت، وظایف دین و هنجارهای خود آشنا نباشند، تصریح کرد: به تک تک جوانان و دانشجویان اعتماد دارم و باید آنها را باور کنیم چراکه همین مدیران امروز جوانان اول انقلاب بودند و در جامعه مسئولیت داشته‌اند.

خدمتگزار اضافه کرد: شما شهردارها خصوصا مرکز استان نشاط و شادابی نسل جوان را ایجاد کنید و به محض تایید دستگاه های فرهنگی اجازه نمی دهم خدشه ای در این جشن ها ایجاد  شود.

با بیان اینکه تزريق روحيه نشاط و شادابی در جامعه یکی از وظايف شهرداران است، افزود: شهرداران باید با تایید سازمان‌های فرهنگی مانند فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی روحیه نشاط و شادابی در بین مردم ایجاد کنند.

خدمتگزار ادامه داد: با توجه به فرارسیدن تابستان و ایام تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، شهرداران باید به تميزی شهرها و مبلمان شهری اهمیت بسیاری دهند.

وی موضوع مطالبات شهرداری ها از دستگاه های اجرايی را از ديگر مباحث مورد توجه شهرداران مطرح کرد و افزود: اين مسئله بايد در يك فضای صمیمی و با تعامل مناسب بين شهرداران و مديران در بخش های مختلف مرتفع شود.

مقام عالی دولت در استان تاکید کرد: شهرداران استان باید در واگذاری امور به پيمانكاران صلاحيت اين افراد را در نظر گرفته و در حين انجام وظايف محوله نيز نظارت کافی داشته باشند.

خدمتگزار با تاکید براینکه نظارت بر ساخت و سازها بابد مورد توجه جدی شهرداران قرار بگیرد، تصریح کرد: بايد نظارت كافی بر امور مربوط به ساخت و سازها را وجود داشته باشند تا استحكام بناها واصول فنی در اين زمينه رعايت شود چرا كه کوتاهی در اين زمينه به قيمت جان شهروندان تمام می‌شود.

وی به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سال جاری اشاره كرد و گفت: هیچ مسوولی از اعتبارات و امكانات دولتی در هر رده و سطحی عليه شخص، گروه و يا جناحی استفاده كند.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: وظیفه استانداری به عنوان نماینده دولت اجرای درست قوانین است و هيچ فردی در هيچ رده و مقامی اجازه ندارد به جای مردم تصميم گرفته و يا برای آنها تصميم سازی كند.

خدمتگزار افزود: امسال باید فضایی فراهم شود تا همه افراد و گروه های مورد تاييد نظام با سلايق مختلف بتوانند در چارچوب های تعيين شده قانونی به ارائه برنامه ها و طرح های انتخاباتی مورد نظر خود بپردازند.

وی یادآورشد: 28 خرداد ماه باید وضعیت افرادی که کاندید انتخابات شده اند مشخص شود و افرادی که در این مسیر قرار می گیرند به هیچ وجه نباید اجازه داده شود از امکانات دولتی برعلیه فردی استفاده شود.

مقام عالی دولت در استان تصریح کرد: اجرای صحيح قانون وايجاد زمينه لازم برای حضور گسترده و با نشاط مردم در انتخابات مهمترين وظيفه مسوولان و دست اندركاران امر در اين زمينه است كه بايد با جديت دنبال شود.

خدمتگزار تاکیدکرد: شهرداران به عنوان متوليان امور شهری در شهرها بايد مراقب باشند تا از جايگاه و امكانات آنها به هيچ عنوان استفاده ابزاری در زمينه انتخابات نشود.

وی بازید شهرداران از شهرداری ها را از دیگر خواسته های شهرداران عنوان کرد و افزود: شهرداری ها می توانند برای فعالیت اثر بخش، نه تنها از شهرداری های داخل استان بلکه باید به شرط تامین بودجه می توانند از خارج کشور نیز بازدید کنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یارانه دولت در کمک به شهرداری ها 112 درصد افزایش یافته است، افزود: یکی از وظایف شهرداران اطلاع رسانی است و باید در این خصوص اقدامات خوب شهرداری ها به مردم اطلاع رسانی شود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.