کدخبر: ٤۰۹۹٤
۱۱ خرداد ۱۳۹٤ ساعت ۰۹:۲۸
چاپ

موقوفه تاریخی "حسین جعفر" در بیرجند بهسازی شد

موقوفه تاریخی "حسین جعفر" در بیرجند بهسازی شد

بیرجندرسا- رییس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیرجند گفت: مرمت و بهسازی بخش‌هایی از موقوفه غلامرضا حسین جعفر از اوایل اسفند ماه سال گذشته در دستور کار میراث فرهنگی این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، علیرضا نصرآبادی اظهار کرد: در این اثر تاریخی مرمت از ضلع شرقی، اجرای آجر فرش کف ایوان، اندود گچ تالار "اتاق ضلع شرقی"، سرویس بهداشتی و اجرای تاسیسات گرمایشی انجام شد.

وی افزود: خانه موقوفه غلامرضا حسین جعفر با مالکی به همین نام، در اواخر دوره قاجار احداث شده است و در حال حاضر نیز به عنوان منزل مسکونی مورد استفاده قرار گرفته است.

نصرآبادی اظهار کرد: این خانه به لحاظ استقرار مکانی در بخش مرکزی شهرستان بیرجند در محله رنگرزها در محدوده بافت تاریخی واقع شده و از خصوصیت بارز آن می توان به فضای ورودی با شروع عنصر معماری یعنی سردر، هشتی، دالان وحیاط مرکزی و همچنین وجود ایوان و اتاق هایی در اطراف حیاط اشاره کرد

رییس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیرجند گفت: این بنا در سال 1379 با شماره 2816 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.