کدخبر: ٤۰۹۲۸
۰٤ خرداد ۱۳۹٤ ساعت ۱۱:٤۵
چاپ

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان؛

کشف مجدد موقوفه‌ای پس از 100 سال در نهبندان

بیرجندرسا- سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان گفت: پس از 100 سال موقوفه‌ای را مجدد در یکی از روستاهای شهرستان نهبندان کشف و ثبت سامانه شد.

کشف مجدد موقوفه‌ای پس از 100 سال در نهبندان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری  اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان در سال 92 رتبه نخست را در حوزه‌های اداری، فرهنگی و ثبتی در خراسان جنوبی کسب کرده است.

وی ادامه داد: همچنین در سال 92 نیز این اداره مقام اول را در زمینه فرهنگی در سطح استان به دست آورده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان گفت: کشف موقوفات جدید از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره است که تا‌کنون موفقیت‌هایی نیز در این زمینه داشته‌ایم.
مختاری تصریح کرد: طی دو دهگردشی که در شهرستان انجام داده‌ایم 2.5 شبانه‌روز آب و اراضی کشاورزی جدید در یکی از روستاهای نهبندان کشف کرده‌ایم.

وی افزود: پس از 100 سال موقوفه‌ای را مجدد در یکی از روستاهای شهرستان کشف و ثبت سامانه موقوفات شده است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و معنوی با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان افزود: طرح‌های نشاط معنوی، مهر تندرستی و مهر تحصیلی در این شهرستان تا‌کنون انجام شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان با بیان این‌که سهمیه شهرستان در شرکت در طرح تربیت حافظان  380 نفر بوده ولی 388 نفر ثبت‌نام کردند، بیان داشت: در مسابقات قرآن که در شهرستان طبس برگزار شد پنج نفر از نهبندان دارای رتبه شدند و رتبه نخست این مسابقات را یکی از نهبندانی‌ها کسب کرده است.

مختاری خاطرنشان کرد: برای ماه مبارک رمضان علاوه بر برنامه های فرهنگی و مذهبی مختلف تدارک محفل با انس با قرآن و محفل با انس با قرآن با حضور قاری بین‌المللی از کشور مصر را نیز دیده‌ایم.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها