کدخبر: ٤۰۷۵۲
۱٦ اردیبهشت ۱۳۹٤ ساعت ۱۳:۰۷
چاپ

نخستین مجمع عمومی بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند آغاز به‌کار کرد

نخستین مجمع عمومی بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند آغاز به‌کار کرد

بیرجندرسا- مدیر اجرایی بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند گفت: به منظور تأمین بخشی از نیازهای جامعه دانشگاهی نخستین جلسه مجمع عمومی حامیان این دانشگاه با حضور چهره ماندگار سینمای ایران جمشید مشایخی در تالار ولایت این دانشگاه آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از تسنیم, محمد احسان‌بخش صبح امروز در  آئین آغاز مجمع بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند اظهار داشت: تاسیس دفتر جذب 50 درصدی سهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پرداختن امور وقف و عام‌المنفعه به دانشگاه بیرجند از سیاست‌های راهبردی این بنیاد است.

وی بیان کرد: امور مربوطه وقف در دانشگاه بیرجند و توسعه امر وقف در بخش علم و فناوری، برگزاری مراسم تجلیل و معرفی خیران و واقفان دانشگاه بیرجند در سطح ملی از دیگر سیاست‌های راهبردی این بنیاد است.

مدیر اجرایی بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند تأسیس بانک طرح و ایده‌های نو، انجام پروژه‌های اقتصادی، تجاری و بازرگانی در راستای تامین اهداف بنیاد، ایجاد کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه، قبول تصدی‌گری فعالیت‌های قابل انجام توسط بنیاد برای کاهش تصدی‌گری بخش دولتی در دانشگاه را از دیگر برنامه‌ها و اهداف راهبردی بنیاد علمی حامیان دانشگاه بیرجند دانست.

احسان‌بخش تأسیس صندوق حمایت از کسب و کار دانشجویی، خرید تجهیزات و تامین لوازم آزمایشگاهی و تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز از مهمترین اهداف برگزاری این همایش فرهنگی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه جذب کمک‌های مردمی برای فضاهای مورد نیاز دانشگاه ساماندهی می‌شود، بیان کرد: دفتر پیگیری حسن‌ انجام تعهدات دانشگاه که از اهداف بنیاد حامیان است نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی بر افزایش نقش و مشارکت بخش‌های غیر دولتی در راستای حمایت از حوزه علم و دانش با هدایت سهم نیکوکاری و وقف به این حوزه تاکید و بیان کرد: به منظور تأمین بخشی از نیازهای جامعه دانشگاهی نخستین مجمع عمومی حامیان این دانشگاه با حضور اندیشمندان و فرهیختگان خراسان جنوبی صبح امروز در  تالار ولایت آغاز شده که مهمان ویژه این جلسه چهره ماندگار سینمای ایران استاد جمشید مشایخی است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.