کدخبر: ٤۰۷۳۸
۱٦ اردیبهشت ۱۳۹٤ ساعت ۱۱:۰٤
چاپ

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد:

گردشگری مذهبی با توان یک دستگاه اجرایی محقق نمی‌شود

بیرجندرسا- معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری مذهبی در استان نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌های مختلف است، گفت: اوقاف به تنهایی نمی‌تواند همه هزینه‌ها و مسائل مربوط...

گردشگری مذهبی با توان یک دستگاه اجرایی محقق نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه  خراسان جنوبی ، حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم گفت:  جذب گردشگر مذهبی یا به عبارت بهتر زائر نیازمند این است که روستا و منطقه‌ای که آن امامزاده در آن قرار دارد جاده آسفالته و مناسبی داشته باشد، لوله‌کشی آب در آنجا باشد، مسائل بهداشتی و نیاز به سرویس بهداشتی رفع شده و خلاصه تمام شرایط برای حضور زائر فراهم باشد که با اعتبارات اوقاف و کمک‌های مردم که داخل ضریح می‌اندازند تأمین نمی‌شود.


وی  اظهار کرد: هر دستگاه با توجه به وظایف سازمانی و اعتبارات خود می‌تواند در زمینه جذب زائر نقش خود را به‌درستی ایفا کند، به‌عنوان مثال اداره ورزش و جوانان و یا شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با نصب وسایل ورزشی، اداره راه و ترابری با آسفالت جاده‌های منتهی به روستاهای هدف گردشگری مذهبی و... می‌توانند در توسعه گردشگری مذهبی نقش آفرین باشند.


مؤمنی‌مقدم با اشاره به نمونه‌ای از همکاری دستگاه‌ها با هدف جذب زائر عنوان کرد: سال گذشته اداره راه و ترابری استان با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان جاده یکی از امامزادگان را آسفالت کرد و یا با اعتبار اداره آب و فاضلاب روستایی آب‌رسانی و لوله کشی یکی دیگر از امامزادگان استان با اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان تأمین شد که البته در کنار این کمک‌ها مساعدت‌های دیگری نیز بوده است.


وی افزود: یکی از اقدامات در دست اجرا برای جذب زائر اقدام برای مرمت، احیاء ایجاد زائرسرا، آب‌رسانی و... 45 بقعه متبرکه در خراسان جنوبی است.


معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف خراسان جنوبی در این‌باره که کدامیک از مناطق خراسان جنوبی مستعد برای گردشگری مذهبی است، عنوان کرد: در هر شهرستان استان مناطقی وجود دارد که علاوه بر وجود یکی از یادگاران اهل بیت(ع) از آب و هوایی خوبی نیز برخوردار است که بهتر است در آن مناطق سرمایه‌گذاری و تمرکز برای جذب زائر صورت گیرد.


مؤمنی‌مقدم گفت: به‌عنوان مثال شهرستان سربیشه روستای کاهی و چنشت علاوه بر وجود امامزاده بی‌بی زینب خاتون آب و هوایی خوبی دارد و یا در نهبندان منطقه‌ای که امامزاده سیدالحسین در آنجا واقع است آب و هوایی کوهستانی دارد و یا در سایر شهرستان‌ها نیز چنین مناطقی وجود دارد.


وی یادآور شد: در کمک‌هایی که مردم به بقاع متبرکه استان می‌کنند و نذوراتی که داخل ضریح می‌ریزند پول‌های غیر ایرانی و ارز نیز مشاهده می‌شود که نشان از قابلیت استان برای جذب گردشگر از خاج استان و یا حتی خارج از کشور دارد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.