کدخبر: ٤۰۷۳۷
۱٦ اردیبهشت ۱۳۹٤ ساعت ۱۰:۵۳
چاپ

کشف و شناسایی207 فنجان آب و اراضی در روستای تخویج درمیان

بیرجندرسا- رئیس اداره اوقاف شهرستان بیرجند و درمیان از شناسایی و کشف 207 فنجان آب و اراضی در روستای تخویج درمیان به ارزش 220 میلیون تومان خبر داد.

کشف و شناسایی207 فنجان آب و اراضی در روستای تخویج درمیان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی، حجت الاسلام دادخدا خدائی رئیس اداره اوقاف شهرستان بیرجند و درمیان گفت:درحال حاضر گسترش فرهنگ وقف به تبلیغات نیاز دارد چراکه یک مسئله مهم و مفید برای جامعه است.


وی با بیان اینکه قدمت این موقوفات به 80 تا 100 سال پیش بر می گردد عنوان کرد:اصل تشریح این عمل خیر، ریشه در فطرت جاودانگی طلبی آدمی انسان دارد که خدای سبحان به این نیاز پاسخ داده و این نهاد مقدس را پایه گذاری کرده است.


خدائی با بیان اینکه ارزش ریالی موقوفات کشف شده 220میلیون تومان است اظهار کرد:برکات وقف و موقوفات طبق نيات واقفين به اقتضائات جامعه برمي‌گردد و از جمله مسايل مهمي که همه بايد به آن بپردازند، موضوع تبليغ وقف، حفظ و احياي موقوفات و تبديل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگي است.


وی يادآور شد: اجراي نيت واقف از وظايف اصلي اوقاف است که بايدبيشتر و بهتر به آن رسيدگي شود و نگاه ما برآن است در بحث موقوفات به اين مهم توجه وي‍ژه شود تا بتوانيم نيات واقفين را به‌طور کامل اجرا کنيم.


حجت الاسلام خدائی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترين تمهيدات دين اسلام در راستاي دور انديشي و تامين آينده مسلمين پايه ريزي سنت حسنه وقف است افزود: اين نهاد با وجود برخوردارى از قدمت زياد آنطور که شايسته است فراگير نشده و نقش آن در ابعاد گوناگون تا حدودى مکتوم و مستور مانده است.


وی با اعلام این مطلب که رسانه های استان در این راستا می توانند تاثیرگذار باشند، افزود: برای افراد خیری که تصمیم به وقف دارند مشاوره وقف پیش بینی شده تا در صورت تمایل افراد خیر به آنها اطلاعات لازم در خصوص نیازهای جامعه ارائه شود.


رئیس اداره اوقاف شهرستان بیرجند و درمیان با تأکید بر اینکه مسئولان فرهنگی، ائمه جماعت و روحانیان باید در این راستا تلاش بیشتری کنند بیان کرد:وقف در جامعه اسلامی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ائمه اطهار(ع) خود از بزرگ‌ترین واقفان بوده‌اند.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها