کدخبر: ٤۰٦۷۲
۱٤ اردیبهشت ۱۳۹٤ ساعت ۱۱:۲۲
چاپ

حجت الاسلام عابدی

اعتکاف در مارجب فضیلت وثواب بی شماری دارد

اعتکاف در مارجب فضیلت وثواب بی شماری دارد

بیرجندرسا- مسئول آموزش مدرسه علمیه جعفریه زهان گفت: افرادی که به مدت 3 روز در مساجد و اماکن مقدس و مذهبی معتکف می‌شوند از دنیا و همه مادیات آن فاصله می گیرند وهرچه که بیشتر از دنیا فاصله بگیرند انرژی معنوی بیشتری می گیرندو به ساحت قرب الهی نزدیکتر می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عابدی  مسئول آموزش مدرسه علمیه جعفریه زهان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،در خصوص مراسم معنوی اعتکاف اظهار کرد:  در مراسم اعتکاف انسان سه روز با خدا خلوت می کند واز دنیا فاصله می گیرد که این یک حس وحال معنوی به انسان می دهد

وی اعتکاف را سنت حسنه‌ اولیای الهی دانست وافزود:پیامبر اکرم(ص) هر سال، 10 روز آخر دهه ماه رمضان را معتکف می‌شدند اما اکنون به دلیل فضیلت خاص ماه رجب اعتکاف در این ماه مشهور تر است ولی ده روز آخر ماه مبارک رمضان فضیلت بیشتری دارد.

 وی ادامه داد: اعتکاف زمان اختصاصی ندارد و در هر زمانی می توان این عمل مستحبی را انجام داد و اوقات ذکر شده فقط زمان هایی است که فضیلت آن بیشتر است اگر اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان صورت گرفت باید توجه کرد که اعتکاف ما در روز عید فطرقرار نگیرد زیرا روزه در این روز وروز قربان حرام می باشد.

حجت الاسلام عابدینی بیان کرد:: اعتكاف در ماه رجب كه جزو ماه‌های بسيار پرفضيلت است ثواب بی‌شماری دارد و زيارت ام‌داود در اين مراسم فضای معنوی خاصی را به وجود می‌آورد تا انسان حاجات خود را از پروردگارش بخواهد و اين فضا برای همه مسلمانان وجود دارد.

وی به آثار فردی و اجتماعی اعتکاف اشاره کرد و گفت: افرادی که به مدت 3 روز در مساجد و اماکن مقدس و مذهبی معتکف می‌شوند از دنیا  و همه مادیات آن فاصله می گیرند وهرچه که بیشتر از دنیا فاصله بگیرند انرژی معنوی بیشتری می گیرندو به ساحت قرب الهی نزدیکتر می شوند.

وی ادامه داد: در کشور ما اعتکاف هر سال پر شور تر از سال قبل برگزار می شود زیرا فردی که معتکف می شود یک حال معنوی ولذتی خداوند به او می دهد که برای سال بعد مشتاق تر می شود ودیگران را هم به این مراسم معنوی دعوت می کند تا از فیض الهی بهره مند شوند

 حجت الاسلام عابدی خاطر نشان کرد: اصل اعتکاف، مستحب است و شخص معتکف می‌تواند در روز اوّل و دوم تا قبل از مغرب، از ادامه آن صرف نظر کند و اعتکاف را قطع نماید ولی اگر روز دوم را تا مغرب به قصد اعتکاف در مسجد توقف نمود، اعتکاف روز سوم بر شخص واجب می‌شودو یا اگر به مدت پنج روز در اعتکاف ماند، اعتکاف روز ششم واجب می‌گردد.

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه زهان تعداد 20 طلبه دارد عنوان کرد:ازاین تعداد 15نفرمعتکف شدند که 10نفر در خود مساجد زهان معتکف شدند و5 طلاب دیگر  در روستاهای خود  معتکف شدند تا هم تبلیغ دین کنند وهم مردم را  با فضیلت واعمال اعتکاف آشنا کنند.

حجت الاسلام عابدی در پایان افزود :طلابی که در این مراسم معنوی شرکت می کنند از روحیه معنوی  ومثبتی برخودار می شوند و یک سال خودرا بیمه می کنند که این موضوع باعث می شود که انگیزه بیشتری برای تبلیغ دین داشته باشند

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.