کدخبر: ۳۹۵٤۱
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۸
چاپ

امام جمعه موقت بیرجند:

مسئولاني که در مسير اهداف شهدا حرکت نکنند مورد نفرين آنها قرار مي گيرند

بیرجندرسا-امام جمعه موقت بیرجند با تاکيد بر اينکه شهدا صاحبان اصلی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن هستند، گفت: مسلماً شهدا مسئولانی را که در مسیر اهداف آنان حرکت کنند یاری خواهند کرد و اگر کسی اسیر پست و مقام دنیا باشد و نسبت به آرمان شهدا خیانت کند مورد نفرین و غضب شهدا قرار خواهد گرفت.

مسئولاني که در مسير اهداف شهدا حرکت نکنند مورد نفرين آنها قرار مي گيرند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، به نقل از شبستان, حجت الاسلام علیجان دلدار در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به اینکه باید سبک زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) بررسی شود، اظهار کرد: باید تجزیه و تحلیل کنیم که چرا بعد از رحلت پیامبر(صلی الله علیه و آله) این اتفاقات رخ داد چرا باید دختر پیامبر اسلام در سن 18 سالگی به شهادت برسد و جان خود را فدای چه آرمانی‌هایی کردند.

 

وی با بیان اینکه دهه فاطمیه با ایام نوروز تقارن دارد، افزود: باید در جلساتی که برای شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیه) برگزار می‌شود ملاک‌ ها و ارزش‌های مورد توجه این بزرگوار برای مردم بیان شود.

 

امام جمعه موقت بیرجند به سبک زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیه) در مورد انتخاب همسر اشاره کرد و گفت: باید ملاک ما برای انتخاب همسر اخلاق و انسانیت باشد چرا که امکانات زودگذر مادی تاکنون هیچ کسی را خوشبخت نکرده است.

 

حجت الاسلام دلدار ارتباط و احترام میان فرزندان و والدین را نیاز اساسی جامعه دانست و تصریح کرد: اگر دختران مورد تکريم والدین قرار گیرند دیگر شاهد حضور زنان در خیابان‌ها و مکان‌های پست جامعه نخواهیم بود.

 

وی ادامه داد: متاسفانه امروز در وضعیت نابهنجار اجتماعی خودمان مقصر هستیم چرا که خانه‌های ما پناهگاه همسران و فرزندان نیست و مدخل غرور و بیت الحزان شده است.

 

امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد: اگر به دنبال سعادت و خوشبختی هستیم باید تلاش کنیم جلسات صله رحم و دید و بازدیدها را به جلسات معرفتی تبدیل کنیم و جوانان از همه فرصت‌ها و موقعیت‌ها برای گسترش معارف اهل بیت(علیه السلام) استفاده کنند.

 

حجت الاسلام دلدار با گرامیداشت 22 اسفند سالروز بزرگداشت شهدا، گفت: باید پیوسته جایگاه شهید در جامعه تذکر داده شود چرا که شهدا زنده و دارای مقام والایی هستند.

 

وی با بیان اینکه در روز قیامت شهدا مقام شفاعت دارند، افزود: شهدا صاحبان اصلی انقلاب اسلامی و حافظ دستاوردهای آن هستند و همه ما تا ابد مدیون خون شهدا، جانبازان و ایثارگران و خانواده شهدا هستیم.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه همه افتخارات و پیشرفت‌ها و عزت انقلاب اسلامی به برکت جانفشانی و ایثار شهدا است، یادآور شد: تا قیامت شهدا در ثواب کارهای خیر شریک هستند و همه کمبودها و کاستی‌ها از طرف دشمنان و گاهی مسئولان است.

 

حجت الاسلام دلدار با تاکید بر اینکه همه مسئولان و مردم باید به این بصیرت برسند که شهدا بر کردار و گفتار ما ناظر هستند، گفت: مسلماً شهدا مسئولانی را که در مسیر اهداف آنان حرکت کنند یاری خواهند کرد.

 

وی متذکر شد: اگر کسی اسیر پست و مقام دنیا باشد و نسبت به آرمان شهدا خیانت کند مورد نفرین و غضب شهدا قرار خواهد گرفت.

 

امام جمعه موقت بیرجند خواستار تلاش مسئولان و متولیان فرهنگی در جهت تقویت فرهنگ شهادت و ایثار شد و بیان کرد: باید زمینه‌ها برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا فراهم شود و راهیان نور یکی از این بسترها برای تقویت فرهنگ شهادت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام دلدار به 25 اسفندماه سالروز بمباران شیمیایی حلبچه و به خاک و خون کشیدن هزاران نفر اشاره کرد و افزود: این روز از اسناد نامردی دشمنان انقلاب اسلامی است که در راه رسیدن به اهداف پست خود به هیچ قانونی پایبند نیستند و حتی به مردم خود نیز رحم نمی‌کنند.

 

وی با اشاره به نامه اخیر سناتورهای آمریکایي در خصوص توافقات هسته‌ای، گفت: سناتورهاي آمريکايي با نوشتن این نامه به همه دنیا فهماندند که جنایتکاران به هیچ تعهد و اخلاقی پایبند نیستند و انسانیت در قاموس آنان معنا و جایگاهی ندارد.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها