کدخبر: ۳۹۵۳٤
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵٤
چاپ

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه قاین:

تاکنون اتفاق مبنایی و ساختاری در زمینه اقتصاد مقاومتی رخ نداده است

بیرجندرسا-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه قاین گفت: تاکنون در زمینه تحقق شعار سال 93 و اقتصاد مقاومتی اتفاق مبنایی و ساختاری رخ نداده است و آنچه که انجام شده است فقط در حوزه‌های نظری بوده است.

تاکنون اتفاق مبنایی و ساختاری در زمینه اقتصاد مقاومتی رخ نداده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، مجتبی مرادی اظهار داشت: در چند سال اخیر مقام معظم رهبری برای سال‌های نو شعارهایی را بر مبنای مدیریت اقتصادی و کاهش وابستگی‌ها مطرح کردند که تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی موجود دلیلی بر بصیرت و آینده‌نگری ایشان است.

وی با اشاره به انتخاب شعار سال 93 رهبری مبنی بر " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" گفت: تاکنون این شعار رهبری تنها در زمینه‌های نظری و در قالب بنرها و بیانات اجرایی شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه قاین افزود: مدیریت جهادی و عزم ملی در قالب همایش‌ها، جلسات و کلاس‌ها اجرا شده است که این اقدامات تنها مقدمه‌ای برای آغاز کار است و در عمل اقدام و کار زیرساختی خاصی صورت نگرفته است.

مرادی تصریح کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند مقدمات زیرساختی و زیربنایی، هماهنگی و عزم ملت و نهادهای دولتی و اتحاد سران قوای سه‌گانه است.

وی افزود: اخیرا مقام معظم رهبری نسبت به دولت مردان گلایه هم کردند که مگر نمی‌دانید که فشار اقتصادی و تحریم حاکم شده است، این همایش برگزار کردن‌ها چه فایده دارد؟

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه قاین ادامه داد: یکی دیگر از عوامل عدم تحقق اقتصاد مقاومتی نگاه برخی مسئولان نسبت به مشکلات اقتصادی است که تنها راه حل این مشکلات را در آن سوی مرزها و توافق با آمریکا می‌دانند و بر این باورند که اگر در مذاکرات توافق نکنند باخته‌اند.

مرادی گفت: بسیاری از مسئولان هم دارای ضعف اعتقادی هستند و به جای اینکه با توجه به وضعیت و مشکلات جامعه خودشان دست به کار شوند، منتظر ابلاغ‌های رهبری هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم با افق روشنی که ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه دارد با عزم ملی و اتحاد خود بتواند در سال آینده در زمینه اقتصاد موفق عمل کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه قاین ساماندهی امور گمرگی، مبارزه با مفاسد و مفسدان اقتصادی و هماهنگی نهادها در این زمینه، افزایش صادرات و کاهش واردات را از عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

 مرادی خاطرنشان کرد: با توجه به مهم‌ترین مشکلات جامعه از جمله تحریم‌ها، کاهش قیمت نفت و مسائل اقتصادی و نگاه برخی مسئولان به خارج از مرزها احتمالا شعار سال آینده هم در همین حوزه‌های اقتصادی و نگاه به ظرفیت‌های داخلی خواهد بود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.