کدخبر: ۳۹۵۲۵
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۲
چاپ

معاون بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور در بیرجند:

دشمن درصدد کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در نسل جوان است

بیرجندرسا-معاون فرهنگی وامور اجتماعی بنیاد شهید وامور ایثارگران با اشاره به اینکه شهدا زنده هستند و در محافل حضور دارند، گفت: دشمن با برنامه‌های خود در ماهواره و فضای مجازی در صدد کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت درنسل جوان است.

دشمن درصدد کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در نسل جوان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از تسنیم,حجت الاسلام والمسلمین سید حسن موذنی  در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه در جمع مردم نمازگزار شهرستان بیرجند با تبریک گرامی داشت شهدا و تآسیس بنیاد شهید وامرو ایثارگران اظهار داشت: یاد و خاطره 223 هزار شهید در کشور و 800  شهید خراسان جنوبی را گرامی می‌داریم.

وی افزود: شهدا انسانهای بزرگی بودند که در مقطعی از زمان که اسلام وانقلاب نیاز به دفاع داشت، در جبهه های نبرد دشمن جان خود را در برابر دفاع از مظلوم و کشور قرار دادند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: گاهی انسانها در طول زندگی خود در مسیر دو راهی قرار می گیرند و مجبور هستند یکی از دو راه را قبول کنند، یکی از این دو راه راهی است که همه چیز را در این دنیا می بیند و عالم دیگر را پوچ می‌داند و معتقد است تمام خوشی و لذت تنها در این دنیا است.

حجت الاسلام موذنی افزود: در این دیدگاه همه چیز را با نگاه مادی تصور می‌کنند ومعتقد هستند هرکسی که اسلحه‌اش تیزتر باشد او می‌تواند حاکم شود و دیدگاه دوم دیدگاه جهان بینی الهی است در این دیدگاه همه چیز را از آن خدا می‌داند و تنها او را آفریننده این دنیا دانسته وبه جهان بعد از مرگ معتقد است.

وی با اشاره به تحرکات دشمن برای کمرنگ کردن شهدا در زندگی ما اظهار داشت: دشمن سعی می‌کند نقش شهدا را در زندگی ما کمرنگ کند تا جوانان نتوانند از آنها الگو بگیرند وبا برنامه های مختلف خود در ماهواره و فضای مجازی از هر روشی برای پیاده سازی این الگو بکار می‌گیرند.

معاون فرهنگی وامور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما می‌دانیم که شهدا در جامعه وجود دارند و در هر کجا که پای می‌گذاریم، شهدا حضور دارند و اگر ایثارگران نبودند اسلام در دنیا به این مرحله از رشد و محبوبیت نمی‌رسید.

موذنی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امنیت ایجاد می‌کند و ترویج این اصل در زندگی به ما روحیه مجاهدت وبرادری و برابری می‌دهد.

وی با اشاره به تحرکات اخیر در منطقه تصریح کرد: اگر در منطقه نا امنی است به دلیل نبود یک رهبر موفق است و ما باید در کشور ایران قدردان زحمات رهبری  باشیم  و گمشده دنیای امروز رهبری صحیح در جامعه وقرآن است.

معاون فرهنگی وامور اجتماعی بنیاد شهید وامور ایثارگران گفت: اگر در چند روز اخیر در کشور عراق تحولاتی برای بیرون راندن گروهک داعش در حال انجام است، به دلیل الگوگیری از ایران است و دشمن امروز در تلاش است تا فرهنگ ایثار و شهادت را از ما بگیرد.

موذنی افزود: آن عاملی که سبب می‌شود جامعه را نجات دهد، ترویج فرهنگ ایثار وشهادت است و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت تنها وظیفه یک دستگاه ونهاد نیست، تمامی ارگانها برای ترویج این امر باید تلاش کنند وهمه موظف هستیم این امر را ترویج دهیم.

وی اظهار داشت: باید در جامعه مواظب رفتار فرزندان خود باشیم، شبکه‌های غربی در حال برنامه ریزی برای نابودی افکار فرزندان ما و به سمت وسوی کشیدن عقاید خود بر جوانان هستند و در حال حاضر با توجه به اینکه فضای مجازی در کشور خیلی نفوذ کرده واستفاده نادرست از این فضا را انجام می‌دهیم.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید وامور ایثارگران گفت: تا زمانیکه انقلاب است، شهادت است و اگرمی‌خواهیم در جامعه امنیت داشته باشیم، باید فرهنگ ایثار وشهادت در جامعه ما موجود باشد ومجاهد پروری وجود داشته باشد.

وی سرد شدن روابط اجتماعی را از تاثیرات فرهنگ غرب دانست و بیان کرد: در آخرین نظریه پردازیهای غربی فرد سالاری در خانواد‌ه‌ها رواج یافته است و پدرسالاری، مادرسالاری، و فرزند سالاری دیگر جایی ندارد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.