کدخبر: ۳۹۵۰۵
۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۸
چاپ

همایش توجیهی مسئولین هیأت امنا،خادمین و مدیران اجرایی در امامزاده باقریه بیرجند برگزار شد

بیرجندرسا- با توجه به نزدیک شدن ایام فاطمیه و عید نوروز همایش توجیحی مدیران، هیات امناء و خادمین امامزادگان و بقاع متبرکه استان با حضور مسئولان و مدیران در آستان امامزادگان باقریه بیرجند برگزار شد.

همایش توجیهی مسئولین هیأت امنا،خادمین و مدیران اجرایی در امامزاده باقریه بیرجند برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف امور خیریه خراسان جنوبی، حجت الاسلام دادخدا خدائی رئیس اداره اوقاف شهرستان بیرجند گفت: با آشنا کردن دست اندرکاران بقاع متبرکه با وظایف خود قصد داریم فضای مناسبی برای حضور بیش از پیش زائران فراهم کنیم.


وی افزود:این جلسه با هدف شرح وظایف کارشناسان فرهنگی بقاع متبرکه و اجرای صحیح برنامه های ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد و آموزش های لازم در جهت اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی، پذیرایی از مسافران نوروزی و ایجاد خیمه معرفت داده شد.


خدائی گفت:ارتقاء سطح آگاهی و دانش نیروهای انسانی مرتبط با حوزه بقاع و اماکن متبرکه، تبادل تجارب مفید برای تقویت انگیزه خدمت رسانی بهتر و موثرتر و آشنا نمودن دست اندرکاران بقاع متبرکه از جمله اهداف این جلسه بیان کرد.


وی هیات امنا و مراکز فرهنگی و قرآنی با وظایف خود جهت ایجاد فضایی مناسب برای حضور بیش از پیش زائرین در فضاهای معنوی را از دیگر اهداف مهم برگزاری این جلسه توجیهی ذکر کرد.


رئیس اداره اوقاف شهرستان بیرجند عنوان کرد:جلسه توجیحی مدیران، امناء و خادمین امامزادگان و بقاع متبرکه در سرفصل های آموزشی شامل مسائل فرهنگی، منابع انسانی، حراست و بازرسی ارائه می‌شود.


وی برشمردن کرامات  انسانی از جمله تقوی را برترین راه رسیدن به کمال ذکر کرد و گفت: فرهنگ معنوی باید در جامعه نهادینه شود.
خدائی اجرای سلیقه ای برنامه ها را در بقاع و اماکن متبرکه را رد کرد و گفت :با توجه به تقارن ایام شهادن حضرت فاطمه زهرا (س) باید شان و منزلت ام ابیها (س)در ایام شادی رعایت شود .


وی خیمه های معرفت را از ابتکارات تبلیغی سازمان اوقاف دانست و افزود:با بهره‎گیری از امکانات سخت‎افزاری و فرهنگی برنامه‎های مناسبی برای زائران پیش‎بینی شده است.


رئیس اداره اوقاف شهرستان بیرجند فعالیت مبلغان برای مشاوره احکام، پاسخگویی به شبهات و وقف جدید، برپایی غرفه‎های کودکان، ایستگاه‎های نقاشی و هنری را از مهم ترین برنامه‎های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اعلام کرد.


وی از توزیع رایگان محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزادگان خبر داد و افزود: سوگواره یاس نبوی دو روز قبل و دو روز بعد از شهادت در امام زادگان برگزار می‎شود.


حجت الاسلام خدائی اظهار کرد: سوگواره یاس نبوی از دوم الی ششم فروردین همزمان با طرح آرامش بهاری اجرا و در این مراسم از سخنرانان برجسته بهره‎گیری خواهد کرد.


وی بیان کرد: مسئولان وظیفه دارند تا با کسانی که در این اماکن حاضر می‌شوند با برخوردی مناسب رفتار کنند تا موجب رضایت آنان فراهم شود و از کوچک‌ترین عمل خوب نیز غافل نشوند.


رئیس اداره اوقاف شهرستان بیرجند تاکید کرد: خدمت کردن به خاندان اهل بیت افتخاری است اما برخی به اهمیت آن واقف نیستند.
وی با بیان اینکه نوع برخورد با مراجعه کنندگان در تشویق آنان به حضور بیشتر در اماکن مذهبی حایز اهمیت است بیان کرد: بنابراین با اعمال و رفتار نیکو الگوی اخلافی مناسبی برای سایرین باشیم.


خدائی به شرح وظایف خادمان پرداخت و اظهار کرد:حضور منظم و به موقع در محل تعیین شده در بقعه، حفظ آراستگی ظاهر، داشتن رفتار پسندیده در مواجهه با زائران، رعایت مسائل اخلاقی از جمله وظایف خادمان است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها