کدخبر: ۳۹٤۹۸
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵٤
چاپ

سرپرست خدمات مشترکان برق خراسان جنوبی:

سالانه ۱۵ هزار مشترک برق به خراسان جنوبی اضافه می‌شود

سالانه ۱۵ هزار مشترک برق به خراسان جنوبی اضافه می‌شود

بیرجندرسا-سرپرست دفتر فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سرانه مصرف برق در بخش کشاورزی در استان از میزان سرانه کشوری بالاتر است، گفت: سالانه حدود ۱۵ هزار مشترک برق به استان اضافه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از تسنیم, محسن بخشایی عصر امروز در همایش مدیریت مصرف برق در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: مدل کاهش مصرف برق در سال 87 پایه‌گذاری و به عنوان بخشی مهم نهادینه شده است.

وی افزود: خراسان جنوبی با 11 شهرستان و مدیریت توزیع برق دارای 320 مشترک در شهرستان‌ها و استان است که 226 هزار نفر در بخش خنگی، 40 درصد در بخش عمومی6 درصد در بخش صنعتی و 2 هزار مشترک در سایر امور داریم.

سرپرست دفتر فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: سرانه مصرف برق در بخش خانگی 25 درصد، در بخش عمومی 8 درصد، کشاورزی 38 درصد، صنعتی 19 درصد و سایر مصارف حدود 5 درصد است.

بخشایی افزود: طبق آمارهای انجام شده میزان مصرف در استان در بخش خانگی 25 درصد و در کشور متوسط میزان 32 درصد است و در بخش عمومی میزان مصرف در خراسان جنوبی 8 درصد و متوسط میزان در کشور 9 درصد است.

وی اظهار داشت: میزان مصرف برق در بخش کشاورزی خراسان جنوبی 38 درصد و در کشور 17 درصد است و در بخش صنعتی در خراسان جنوبی 20 درصد و در کشور 33 درصد است.

سرپرست دفتر فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: مشترکان ما 28 درصد شهری، 11 درصد روستایی و61 درصد مشترکان بزرگ هستند.

بخشایی افزود: هر سال حدود 15 هزار مشترک برق به استان اضافه می‌شود و چند الگو برای کاهش در بخش خانگی تعرف شده که عبارت است از مدیریت مصرف و اقتصاد مقاومتی که درست مصرف کردن است.

وی استفاده از وسایل با راندمان انرژی بالاتر، کاهش مدت زمان استفاده از وسایل پرمصرف و جابه‌جایی ساعت استفاده از وسایل پر مصرف را از مهم‌ترین الگوهای کاهش مصرف در بخش خانگی عنوان کرد.

سرپرست دفتر فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: استفاده از رنگ‌های روشن و نور طبیعی در ساختمان، پاک کردن گردوغبار از روی لامپ‌های حباب دار، تعویض لامپ‌ها و لوسترها، عدم نصب لامپ‌های کم مصرف در محیط‌های بالای 48 درصد از مهم‌ترین الگوهای کاهش مصرف است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.