کدخبر: ۳۹٤۹٤
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۸
چاپ

حجت الاسلام فقیهی:

۱۸ هزار دانشجوی کشور به عمره مفرده اعزام می شوند

۱۸ هزار دانشجوی کشور به عمره مفرده اعزام می شوند

بیرجندرسا-رئیس ستاد عمره و عتبات دانشجویی از اعزام ۱۸ هزار دانشجو به عمره مفرده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از مهر, حجت الاسلام محمدرضا فقیهی ظهر چهارشنبه در همایش زائران کوی دوست که در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد، اظهارکرد: «اقامه نماز؛ سرّ حج» شعار امسال بخش فرهنگی عمره دانشجویی است.

 وی تسهیلات سفر، اعطای وام به دانشجویان به نظور انجام سفر ازران را از پیگیری های ستاد عمره دانشجویی ذکر کرد و بیان داشت: این سفر معنوی برای هر یک از دانشجویان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

وی عنوان کرد: مدیر خوب و روحانی خوب، برنامه‌ریزی فرهنگی مناسب برگزاری همایش ها و نشست‌های آموزشی برای دانشجویان لازمه یک حج عمره دانشجویی است که در دستور کار این ستاد است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشجویی  با بیان اینکه بیشترین اعزام خارج از نوبت به سفر حج برای دانشجویان بوده است، ادامه داد: هم اکنون شش میلیون نفر در کشور در نوبت تشرف به عمره هستند اما توانسته ایم امکان اعزام ۱۸ هزار دانشجو را بدون نوبت برای این سفر معنوی فراهم کنیم.

حجت الاسلام فقیهی با تاکید بر اینکه از ثانیه ثانیه آن برای خودسازی استفاه کنند، گفت: بهترین و ناب ترین سفر عمره در مراسم عمره دانشجویی اتفاق می افتد و سال به سال استقبال دانشجویان از این حرکت عظیم فرهنگی بیشتر می شود.

مدیرحج و زیارت خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه امروز وظیفه مسلمانان نسبت به گذشته سنگین تر شده است، افزود: تمامی شیاطین دست به دست هم داده اند تا اعتقادات مسلمانان را از آنها بگیرند.

ابوالفضل نوفرستی با بیان اینکه در این سفر باید علم و دانایی و بصیرت با یکدیگر توام باشد؛ بیان داشت: استکبار، مسلمانان را به جان یگدیگر می اندازد تا مقاصد شوم خود در جهان اسلام برسد.

 وی از اعزام ۲۲۵ دانشجوی خراسان جنوبی به عمره خبر داد و بیان کرد: ۱۲۰ دانشجوی متاهل و ۱۰۵ دانشجوی مجرد دانشگاه های استان به این سفر معنوی اعزام می شوند.

به گفته وی متاهلین ۲۱ فروردین و دانشجویان مجرد همزمان با ۱۴ اردیبهشت به این سفر معنوی مشرف می شوند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.