کدخبر: ۳۹٤۹۳
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۰
چاپ

دیدار مادر بهروز با فرزندش بعد از ۳۱ سال

سفره عقدی که سر مزار شهید بر پا شد

بیرجندرسا-مادر بهروز در میان اشک و گل و ابراز احساسات چندین هزار نفر به مزار پسرش رسید؛ او در ابتدا سر مزار شهید گمنامی که در جوار مزار فرزندش آرمیده است، رفت.

سفره عقدی که سر مزار شهید بر پا شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از فارس, پیکر مطهر شهید «بهروز صبوری» که سال 61 در منطقه سومار به شهادت رسیده بود، هفته گذشته بر اساس آزمایش DNA بعد از 31 سال چشم‌انتظاری مادر شناسایی شد. پیکر این شهید 18 ساله از سال 1389 در دانشگاه خلیج فارس بوشهر آرمیده بود و امروز مادر این شهید بعد از 31 سال بی‌خبری از تهران به بوشهر رفت و در محل خاکسپاری فرزندش در دانشگاه خلیج فارس این استان حضور یافت.
این مراسم دیدار حاشیه‌هایی داشت که در ادامه می‌آید.
* هواپیمایی که مادر شهید «بهروز صبوری» در آن حضور داشت، ساعت 9:30 (14 اسفند ماه 92)در فرودگاه بوشهر به زمین نشست و مادر بهروز با استقبال بی‌نظیری توسط مردم و حلقه گلی که استاندار بوشهر بر گردان مادر شهید قرار داد، راهی دانشگاه خلیج فارس شد.
* در این استقبال صف طولانی از ماشین‌ها و موتورها مادر شهید را تا دانشگاه خلیج فارس بوشهر همراهی کردند و جمعیت زیادی از مردم و دانشجویان در دانشگاه منتظر بودند.
* دانش‌آموزان مدارس در طول مسیر با شاخه‌های گل از مادر بهروز استقبال کردند؛ بعد از اینکه این مادر از ماشین پیاده شد، بچه‌ها به طرف او رفته و دستش را بوسیدند. بعد هم که مادر شهید به در ورودی دانشگاه رسید، با استقبال بی‌نظیر مردم و دانشجویان روبرو شد.
* مادر بهروز در میان اشک و گل و ابراز احساسات چندین هزار نفر به مزار پسرش رسید؛ او در ابتدا سر مزار شهید گمنامی که در جوار مزار فرزندش آرمیده است، حاضر شد و پس از با اهدای گل و بوسیدن مزار این شهید بی‌نشان، خود را به سنگ مزار پسرش رساند و این سنگ مزار را غرق بوسه کرد.
* مادر بر سر مزار بهروز سفره عقد برپا کرد و گویی در زمزمه‌هایش این گونه می‌گفت: «دیدی بالاخره پیدایت کردم. بابای تو بعد از رفتنت دق کرد. من هم 31 سال در دشت و بیابان دنبالت گشتم. مادر! کاش می‌توانستی یا بار دیگر دستت را دور گردنم بگیری...» و بعد از لحظاتی به شهید گمنام همجوار بهروز این طور گفت: «فدایت شوم؛ مادرت الان کجاست و دارد دنبالت می‌گردد؛ نمی‌دانی مادرت چقدر چشم انتظارت است..».
* در این دیدار که با حضور مسئولان استانی برگزار شده بود، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خطاب به موحد مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان بیان کرد: با توجه به اینکه خانواده شهید بهروز صبوری در تهران هستند، با رعایت موازین شرعی پیکر شهید صبوری به تهران انتقال یابد و در محل خاکسپاری این شهید شناسایی شده، شهید گمنام دیگری در دانشگاه به خاک سپرده شود.
* بعد از این پیشنهاد، سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با توجه به درخواست نماینده ولی فقیه در بوشهر در صورت انتقال پیکر شهید صبوری به تهران، پیکر یک شهید گمنام دیگر جایگزین شهید صبوری در دانشگاه خلیج فارس می‌شود.
* مردم منتظر شنیدن حرف‌های مادر شهید «بهروز صبوری» بودند؛ او خطاب به مردم گفت: «شما قهرمانید که یک قهرمان را در دل خود پذیرفتید؛ اگر اجازه بدهید می‌خواهم بهروز را با خودم ببرم». در این حال صدای گریه‌های مردم بلند شد. مادر شهید باری دیگر از مردم بوشهر قدردانی کرد و گفت: «ممنونم که برای بهروز، هم مادر بودید، هم خواهر و هم برادر».
و این گونه بود دیدار یک مادر شهید بعد از 31 سال با فرزندش در دل خاک...

 

شهیدبهروزصبوری ,سفره عقد ,مادر شهید ,زن امروز,

 

شهیدبهروزصبوری ,سفره عقد ,مادر شهید ,زن امروز,

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.