کدخبر: ۳۹٤٦٦
۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۳۲
چاپ

حجت الا سلام خدامیان آرانی:

سیره و مکتب حضرت زهرا و زینب کبری (س) بهترین مکتب فکری برای ما است

بیرجندرسا- حجت الاسلام خدانیان گفت: مشکل جامعه امروز ما این است که محبت و عاطفه در آن کم رنگ شده وبه کسانی عشق می ورزیم که آنهارا نمی شناسیم وپدر و مادرها زیاد به فرزندان توجه نمی کنند ما باید به زندگی و الگوی حضرت زهرا (س) توجه داشته باشیم و با این نگاه زندگی کنیم .

سیره و مکتب حضرت زهرا و زینب کبری (س) بهترین مکتب فکری برای ما است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا،  خدامیان آرانی در جمع طلاب روحانیون خراسان جنوبی در خصوص آیین زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و نام های زمینی و آسمانی ایشان اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) چهار نام دارند که نام فاطمه و زهرا در زمین و دو حانیه( یعنی مهربان ودلسوز) و منصوره( یعنی یاری دهنده مومنان در روز قیامت) در آسمانها قرار دارد.
وی در مورد حب حضر فاطمه(س) در دل افراد تاکید کرد: خداوند عشق حضرت فاطمه زهرا (س) را به هر کس نمی دهد وفقط حجت های خدا در زمین آن را درک می کند، عشق فاطمه گوهر ارزشمندی که در دل هر کس جای نمی گیرد.
حجت الا سلام  خدامیان عنوان کرد: قبل از این که فاطمه به دنیای خاکی بیاید و جسمش در دنیا خلق شود، خداوند نورش را در عرش آفرید ومقام نورانیت, شکیبایی و استقامت را به ایشان داد.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به امتحان گرفتن از حضرت فاطمه(س) در عالم ذر بیان کرد: خداوند در عالم ذر از فاطمه امتحان پس گرفته ودر این دنیا هم سختی فراوان به ایشان داه به خاطر همین سختی ها فاطمه زهرا (س) به مقام بزرگی رسیده است.
وی ادامه داد: اگر ماهم در زندگی خود با سختی روبه رو شویم باید راه صبر را بر گزینیم و از سختی ها نهراسیم وفاطمه را الگوی زندگی خود قرار دهیم و راهی را انتخاب کنیم که ما را به سوی کمال برساند.
حجت الاسلام خدامیا ن با بیان اینکه روز قیامت روز شادی دوستان فاطمه است افزود: در قیامت که همه دوستان خود را فراموش می کنند و حتی مادر از فرزند خود فرار می کند حضرت فاطمه کنار پل صراط می ایستد و به سوی بهشت نمی رود تا خداوند دوستانش را با او وارد بهشت کند.
 استاد حوزه ودانشگاه اضافه کرد: امام صادق (ع)در مورد عبادت حضرت فاطمه زهرا فرموده در روی زمین هیچ کس همانند فاطمه زهرا عبادت نمی کرد آن قدر به نماز می ایستاد که پاهایش ورم می کرد و عبادتش هم از روی عشق بود و در نماز های شبش برای همسایگان دعا می کرد.
وی ادامه داد: متاسفانه زندگی های امروزه ما را با همسایگان بیگانه کرده، اصلا آنهارا نمی شناسیم چه رسد نام آنها رادر نماز شب ببریم وبرایشان دعا کنیم  ما خیلی از سبک زندگی فاطمه زهرا(س) فاصله گرفتیم واگرم خداوند توفیق نماز شب را به ما بدهد بیش تر به فکر خود هستیم تا همسایگان .
وی ادامه داد: امروزه ما ادعا پیروی از حضرت فاطمه می کنیم ولی کمتر به روش و منش آن حضرت سخن می گوییم همین امر سبب شده تا جامعه ما دچار آسیب شود.
استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: زنانی در جامعه ما پیرو حضرت فاطمه زهرا هستند که حفظ کانون خانواده را اساسی ترین وظیفه خود بدانند و دلش مشتاق خانواده باشد وبه خانواده اصالت بدهد.
حجت الاسلام خدامیان خاطر نشان کرد: وقتی پیامبر وارد خانه می شد دو دست دخترش را در آغوش می گرفت و او را نوازش می کرد و می بوسیداگر همه پداران جامعه ما این طور باشند و همانند پیامبر به دختران خود محبت می کردند دختران ما در فقر محبت نمی سوختند.
وی بیان کرد: در جامعه کنونی زنان برای همسران خود ارزش و احترامی قائل نیستند همین باعث می شود مردان از خانه دل سرد شوند و دلشان جای دیگری برود در واقع می توان گفت خانه های امروزی قتلگاه غرور مردان شده است.
 حجت الاسلام خدانیان یادآور شد: مشکل جامعه امروز ما این است که محبت و عاطفه در آن  کم رنگ شده وبه کسانی عشق می ورزیم که آنها را نمی شناسیم و پدر و مادرها زیاد به فرزندان توجه نمی کنند ما باید به زندگی و الگوی حضرت زهرا (س) توجه داشته باشیم و با این نگاه زندگی کنیم .
وی خطاب به روحانیون گفت: وظیفه شما در عصر حاضر این است که فرهنگ زندگی را در جامعه ترویج دهید زیرا احساس می شود سبک زندگی حضرت زهرا در جامعه ترویج داده نشده تا مردم فاطمه زهرا را به خوبی نشنا سند نمی توانند زندگی فاطمی را در پیش بگیرند وقتی معرفت ها افزایش پیدا کند ما  می توانیم  به مقام حضرت زهرا ایمان آوریم
وی درپایان افزود: روحانیون باید به معرفی سبک زندگی و شناخت حضرت فاطمه خیلی توجه کنند و آیین همسر داری حضرت زهرا و اولیاء دین را برای مردم به خوبی تبیین کنند و توجه داشته باشند که مهم ترین هدف ما حفظ کانون خانواده است.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها