کدخبر: ۳۹۳۸۹
۱٦ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱٤:٤۰
چاپ

بودجه دانشگاه‌های خراسان جنوبی بر اساس سرانه دانشجو توزیع می‌شود

بیرجندرسا-نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از افزایش بودجه دانشگاه‌ها و مدارس خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از این پس بودجه دانشگاه‌ها بر اساس سرانه دانشجو بین هر دانشگاه توزیع می‌شود.

بودجه دانشگاه‌های خراسان جنوبی بر اساس سرانه دانشجو توزیع می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از تسنیم, حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد باقر عبادی اظهار داشت: بررسی بودجه در صحن علنی مجلس تمام شد و برای افزایش اعتبارات وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش تلاش زیادی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه وزارت آموزش و پرورش یک وزارت بسیار مهم است و حقوق و مزایای فرهنگیان نیز کمتر است افزوده شدن 5 هزار میلیارد تومان به اعتبارات آموزش و پرورش در مجلس تصویب شد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا کاری صورت گرفت که در سال‌های اخیر بسیار کم‌سابقه بوده است.

عبادی افزود: دولت 25 هزار میلیارد تومان برای بودجه آموزش و پرورش پیشنهاد داد که در نهایت مجلس 5 هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش را افزایش داد.

وی تصریح کرد: در صحن علنی مجلس مقرر شد تا از صرفه‌جویی شرکت‌ها و بانک‌های دولتی یک هزار و 700 میلیارد تومان به آموزش و پرورش کمک شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش اعتبارات دانشگاه‌ها نیز بیان کرد: از سال گذشته که لایحه بودجه 93 به مجلس ارائه شد مقرر شده بود تا بودجه هر دانشگاه بر اساس سرانه دانشجو و استاد تقسیم‌بندی شود.

عبادی افزود: در این راستا چون در سال گذشته زمان بسیار کم بود این مهم محقق نشد اما در سال آینده مقرر شده دانشگاه‌ها بر اساس سرانه دانشجویی اعتبار بگیرند.

وی اظهار داشت: این مصوبه‌ای است که 100 درصد به نفع دانشگاه‌های دور افتاده و مرزی و مناطق محروم از جمله دانشگاه‌های خراسان جنوبی است.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه بیرجند که دانشجویان زیادی دارند اعتبار بیشتری نیز دریافت می‌کنند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها