کدخبر: ۳۹۳٤۳
۱٤ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۹
چاپ

تجمع معلمان در اعتراض به تبعیض حقوقی بین کارمندان دولت

تجمع معلمان در اعتراض به تبعیض حقوقی بین کارمندان دولت

بیرجندرسا- جمعی از معلمان امروز پنج شنبه 14 اسفند با در دست داشتن دست نوشته های در اعتراض به عدم عدالت بین کارمندان دولت تجمع کردند،آنان نیز عکس امام، رهبری و ریاست جمهوری را همراه داشتند تا پیمان دوباره ای با نظام جمهوری اسلامی بسته باشند و بیان دارند که اعتراض آنها سیاسی نیست و فقط به دلیل عدالت حقوقی بین همه اقشار به خصوص معلمان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، جمعی از معلمان به دلیل رسیدن پیام آنان به وزیر آموزش و پرورش در جلوی اداره کل آموزش و پرورش با در دست داشتن پلاکارت ها و دست نوشته های اعتراض خود را به تبعیض بین حقوق معلمان و کارمندان دولت ابراز داشتند.

آنها نیز با در دست داشتن عکس امام ، رهبری و ریاست جمهوری پیمان دوباره ای با نظام جمهوری اسلامی بسته بودن تا بیان دارند که اعتراض آنان سیاسی نیست و فقط به دلیل عدالت حقوقی بین همه اقشار به خصوص معلمان است.

معلمان نیز بر روی کاغذ فرمایشی از مقام معظم رهبری نوشته بودند که: نگاه کوته بینانه به معلم خسارت است( مقام معظم رهبری)  و همچنین معلم بیدار است از تبعیض بیزار است.

در این اعتراض یکی از معلمان خواستار عدالت بین کارمندان دولت شد و گفت: ما با اینکه  در شهرستان درمیان خدمت می کنیم  حق مرزی نداشته ولی افرادی در مرکز استان حق مرزی می گیرند و لازم است که تمام استان به ویژه خود شهرستان های مرزی از این مزایا بهره مند شوند.

یکی دیگر از فرهنگیان در این خصوص عنوان کرد: ما خواستار عدالت هستیم خانم بنده در مرکز استان پرستار است و حق مرزی می گیرد ولی چرا ما که در مناطق دور افتاده و روستاها خدمت می کنیم  از این مزایا محروم باشیم, حرف من این است که عدالت بین همه کارمندان باشد, تبعیض چیزی است که دل انسان را چرکین می کند چرا اینگونه باشد که در یک سازمان حقوق ها را بالا 40 تا 30 درصد افزایش می دهند  ولی برای فرهنگیان همان چیزی که مصوب شده را اجرا نمی کنند.

یکی از دبیران معارف در این زمینه گفت: مهم ترین مسئله این است که چرا وقتی به کل کارمندان دولت حقوق و مزایا پرداخت می شود رسانه ها پخش نمی کنند ولی زمانی که یک فرهنگی حقش را می خواهد  سریع در رسانه ها منتشر می شود این یک نوع تمسخر فرهنگی است.

وی افزود: نکته بسیار مهم این است که در حال حاضر در مدارس به خاطر اینکه عدالت در جامعه برقرار نیست دین گریزی بسیار زیاد است به هیچ وجه نمی توانیم دین را به دانش آموزان بفهمانیم چون در جامعه چیز دیگری را مشاهده می کنند .

این دبیر معارف در خصوص مطالبات خود گفت: در گذشته برای فرهنگیان حقوقی مانند پاداش مناطق محروم,ضمن خدمت,یارانه مسکن, بن خرید کالا, مرخصی یک ماهه فرهنگیان و... در نظر گرفته می شد ولی امروز این موارد اجرا نمی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مدارس, مقطع متوسطه باید 35 دانش آموز سرکلاس باشد البته  با همان حقوق گذشته ,که این باعث فرسایش روحی و جسمی معلم و از طرف دیگر شکوفا نشدن استعداد دانش آموز می شود و این ها همه ضربه به اصل نظام است و حرف ما این است که عدالت آن طور که در قانون و اسلام است اجرا شود.

.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.