کدخبر: ۳۹۳۰۳
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:٤۰
چاپ

امام جمعه بیرجند:

صیانت از حقوق شهروندی باید در کلان جامعه و در درازمدت برنامه‌ریزی شود

بیرجندرسا-امام جمعه بیرجند گفت: موضوع صیانت از حقوق شهروندی باید در کلان جامعه و در درازمدت برنامه‌ریزی شود.

صیانت از حقوق شهروندی باید در کلان جامعه و در درازمدت برنامه‌ریزی شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از فارس,  حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی‌بیرجندی  در دیدار با معاون قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و جانشین رئیس بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: امید است بتوانیم رهروان خوب و درستی برای ائمه(ع) باشیم.

وی تصریح کرد: خداوند را شاکریم که مسئولان کشورمان دغدغه رشد و زدودن آسیب‌های جامعه را دارند.

امام جمعه بیرجند مسئله عفاف و حجاب و مسئله حقوق شهروندی را از مسائل مهم دانست و افزود: اگر این دو مسئله حل شود بسیاری از مشکلات جامعه رفع می‌شود.

رضایی‌بیرجندی ادامه داد: باید دولت اسلامی الگو و پیشگام در این زمینه‌ها باشد.

وی با بیان اینکه ماهیت و هویت انقلاب نباید فراموش شود، گفت: هویت انقلاب اسلامی ایران با هویتی که در غرب برای آن ایجاد شده متفاوت است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در تمدن غرب به زن به عنوان وسیله‌های برای رفاه حال مردان نگریسته می‌شود، یادآور شد: در تمدن اسلامی کمال مربوط به روح انسان‌ها است و روح مربوط به جنسیت زن و مرد نیست.

رضایی‌بیرجندی با بیان اینکه در مورد موضوع صیانت از حقوق شهروندی باید در کلان جامعه و در درازمدت برنامه‌ریزی صورت گیرد، اضافه کرد: ما مخالف فعالیت زنان در خارج از منزل نیستیم بلکه اعتقاد داریم که باید جایگاه بانوان در جامعه شناخته شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع عفاف و حجاب در جامعه برای حفظ سلامت جامعه امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: برای فعالیت بانوان در خارج از منازل باید ابتدا محیط جامعه را سالم کنیم.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: علاوه بر سالم کردن محیط موجود باید بتوانیم این امر را مهندسی کرده و به درستی مدیریت کنیم.

رضایی‌بیرجندی با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب در جامعه بسیار مهم است، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد با فساد به جامعه ما آسیب برساند بنابراین باید به موضوع عفاف و حجاب توجه شود.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در بحث حقوق شهروندی موفق عمل کرده است، افزود: این دولت در جریان انقلاب ساخته شده و تمام مسیرها را طی کرده است.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به جز رهبری انسانی وارسته و فهیم مانند مقام معظم رهبری نمی‌تواند اداره شود.

رضایی‌بیرجندی به استان خراسان جنوبی اشاره و خاطرنشان کرد: این استان دارای مردمی با فرهنگ و معنوی است و مجموعه عوامل این استان نیز به صورت هماهنگ با یکدیگر فعالیت می‌کند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.