کدخبر: ۳۹۲۰۳
۰۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۸
چاپ

کارشناس ارشد روانشناسی عنوان کرد:

اولین گام در ازدواج مشخص کردن هدف زندگی است

اولین گام در ازدواج مشخص کردن هدف زندگی است

بیرجندرسا- کارشناس ارشد روانشناسی گفت:ازدواج همانند یک جاده است که اگر عالمانه حرکت کرده ومیان بر ها را شناخته موفق خواهیم شد.

 حسین امینی مشاور خانواده وازدواج در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، ازدواج را یکی از نیاز های اساسی هر فردی دانست و گفت: هر زوجی براساس نیاز طبیعی باید این تصمیم مهم زندگی را بگیرند  مثل همه تصمیم هایی که در زندگی گرفته می شود, برای هر تصمیم گیری منطقی باید اول هدف مشخص شود که به کجا میخواهیم برسیم و متناسب با آن هدف شریک زندگی خود را انتخاب کنیم.

وی اظهار کرد: ازدواج انتخاب یک شریک, همدل برای دوران زندگی است  که در این دوران باید یک زندگی رو به رشد داشته وبه تعالی و آرامش برسیم.

 مشاور خانواده و ازدواج  گفت: سن به مجموعه توانمندی ها چه از نظر عقلی چه از نظر فرهنگی, اجتماعی و... گفته می شود و فرد باید به بلوغ و پختگی لازم برای داشتن یک زندگی مستقل و به مدیریت آن برسد.

امینی  در خصوص سن ازدواج تصریح کرد:ازدواج سن خاصی از نظر جسمی ندارد مهترین سن برای دختران 18 تا 22 و برای پسران 20 تا 24 سالگی است که در جامعه امروزی که جوانان درگیر درس وانتخاب شغل هستند این سن بالا و پایین می شود ولی نهایتا باید در اولین فرصت دست به این اقدام زده وهمسر مناسب خود را انتخاب کنیم.

 مشاور خانواده و ازدواج در رابطه با ملاک ومعیار های انتخاب همسر گفت: این ملاک ها به دو دسته  اصلی و فرعی تقسیم می شوند که ملاکهای اصلی  اصول اساسی  انتخاب ما هستند وما باید بیشتر دقت کنیم مانند کفویت دینی, فرهنگی, اعتقادی و... وملاکهای فرعی که  اگر ملاکهای اصلی وکلی را درست توجه کنیم با انعطاف بیشتری می توان به آن نگاه کرد.

وی ادامه داد: در انتخاب ملاکها  اولین قدم باید خود را بشناسیم که چه توانمندی هایی داریم و چگونه انسانی هستیم بعد بفهمیم که چه کسی می تواند شریک خوبی برای ما باشد.

امینی اظهار کرد: برای انتخاب درست ضمن اینکه باید آموزشهای لازم را ببینیم  باید از مشاوره های  لازم در این زمینه استفاده کنیم.

مشاور خانواده و ازدواج در خصوص آشنایی اولیه عنوان کرد: بهترین نوع آشنایی در محیط خانوادگی و کاری است زیرا فرد را با آشنایی کامل می شناسیم, ولی در فضای مجازی که صداقت و سلامت معلوم نیست این نوع آشنایی مشکلاتی را بعد از ازدواج در پی خواهد داشت.

وی در خصوص آموزش مهارت های زندگی خاطرنشان کرد: اگر ما یاد بگیریم تعارضات را به حداقل برسانیم وبا داشتن مخالفت ها آنها را درست مدیریت کنیم بستر طلاق کمتر می شود.

امینی با اظهار تاسف گفت :متاسفانه امروزه برای خرید یک ماشین یا منزل  به چند بنگاه  برای مشاوره مراجعه کرده ومشاوره می گیریم  که به مشکل برنخوریم ولی به  مساله زندگی وازدواج  که می رسد خود را بی نیاز از مشاوره می دانیم.

وی خطاب به خانواده ها در خصوص ضرورت مشاوره گفت: ما در هیچ زمینه ای بی نیاز از مشاوره نبوده ودرهر تصمیمی باید به افراد خبره در آن زمینه مراجعه کرده وکمک های  لازم را بگیریم.

کارشناس ارشد روانشناسی به علل های مختلف طلاق در جامعه امروز اشاره کرد و یادآور شد:1- در نظر نگرفتن ملاک های خوب 2- نگرفتن تصمیم های درست  3-عدم آگاهی و نداشتن مهارت های لازم 4- گرفتن تصمیم های احساسی از علل  طلاق  هستند.

امینی علت اصلی طلاق های امروزی را ماهواره دانست وافزود:از خانواده ها خواهش می کنم ماهواره را کنار بگذارند چون باعث نابودی بنیان خانواده  می شود زیرا در ماهواره فیلم های مبتذلی وجوددارد که متناسب با فرهنگ غربی خودشان است ودیدن اینجور فیلم ها بر زندگی فرزندان ما وتصمیم هایش تاثیر می گذارد و آنها را به سمت  فرهنگ غربی وبی بند وباری می کشاند  ونظر آنها را در زمینه ازدواج عوض می کند و جوانان ما به طلاق وآزادی گرایش پیدا می کنند.

وی در پایان گفت: در خانواده ها باید فرهنگ سازی شود که در انتخاب دقت خود را بالا برده ولی در اجرا سخت گیری نشود.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.