کدخبر: ۳۹۱۸٤
۰۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۳
چاپ

حجت الاسلام سلم آبادی:

عزاداری‌ها در ایام عید باید به گونه‌ای باشد که مردم بتوانند به مراسم شادی خود هم برسند

عزاداری‌ها در ایام عید باید به گونه‌ای باشد که مردم بتوانند به مراسم شادی خود هم برسند

بیرجندرسا- معاون فرهنگی سازمان تبلیغات خراسان جنوبی در خصوص عزاداری های ایام عید تاکید کرد:چند سال است که دهه فاطمیه با نوروز مقارن شده ,عزاداری‌ها باید به گونه‌ای باشد که مردم بتوانند به مراسم شادی خود هم برسند، نه افراط در کار باشد نه تفریط و همه چیز به تناسب باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، حجت الاسلام سلم آبادی  معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در همایش بزرگ فاطمیون خراسان جنوبی  ضمن  خیر مقدم به همه حضار در آن جلسه اظهارکرد: این همایش  به عنوان اولین جلسه برای برگزاری عزاداری‌های دهه فاطمیه برگزار شده است.

وی افزود:خداوند 3 خصلت خوب را برای مومن در نظر گرفته که یکی از آنها توفیقی است  که خدا به او عنایت می کند و شما باید آن را قدر بدانید.

حجت‌الاسلام محمد سلم‌آبادی  گفت: مردم از ما انتظارات زیادی دارند و کسی که چندین سال است برای اهل بیت (ع) خدمت می‌کند باید  با آداب فاطمی و حسینی آشنا و اخلاق بسیار عظیم داشته باشد وشما روحانیون  قدر خویش را بدانید که این توفیق نصیب هر کسی نمی شود.

وی در خصوص برگزاری مراسم عزاداری دهه فاطمیه عنوان کرد: اگر مداحان و سخنرانان  مکتب صحیح و زندگی سراسر نور حضرت زهرا(س) را درست مطالعه و بیان کنند  به طور طبیعی مردم خود با معنویات آشنا خواهند شد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات خراسان جنوبی  با بیان اینکه قصد ما گریاندن مردم نیست بلکه آشنا ساختن با شخصیت این بزرگوار است گفت: مداحان ما باید در خصوص برنامه های خود, زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) و خطبه‌های بزرگ ایشان خصوصا خطبه فدکیه  مطالعه داشته  تا بتوانند ایشان را درست معرفی کنند.

وی با بیان اینکه دومین خصلت مومن  این است که او  ابتدا باید از خود شروع کرده و  خودش را نصیحت کند، یعنی اینکه چقدر خودش را ساخته و چقدر زندگی حضرت زهرا را مطا لعه کرده افزود: مداحان و سرپرستان هیئت‌ها باید ابتدا خودشان را ساخته و زندگی آن حضرت را مطالعه و بهترین مورد برنامه هایی است که در همایش ها و در ایام فاطمیه در اخلاق پیاده شود

حجت‌الاسلام سلم‌آبادی در خصوص سومین خصلت مومن گفت: الحمدلله خیلی از خرافات ترک شده ولی گاهی اوقات بعضی از مداحان ما یک نقل و قول ها و معجزاتی مطرح می کنند که خرافه است و سند درستی برای آن  وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ما نباید آن چیزی که در جلسات به عنوان خرافه گفته می شود بپذیریم  ادامه داد: مداحان نباید از فکر مردمی که برای عزاداری جمع شده سوء استفاده کنند، و باید تلاش شود تا موضوعات درست و دقیقی مطرح شود.

حجت‌الاسلام سلم‌آبادی در خصوص  عزاداری های ایام عید تاکید کرد:چند سال است که دهه فاطمیه با نوروز مقارن شده است, عزاداری‌ها باید به گونه‌ای باشد که مردم بتوانند به مراسم شادی خود هم برسند، نه افراط در کار باشد نه تفریط و همه چیز به تناسب باشد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.