کدخبر: ۳۹۰۹۹
۰٤ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:٤۰
چاپ

مسئول روابط عمومی دانشگاه صنعتی بیرجند:

هواپیمای خلبان خودکار بزودی در دانشگاه صنعتی بیرجند رو نمایی می‌شود

بیرجندرسا-مسئول روابط عمومی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: هواپیمای خلبان خودکار توسط دانشگاه صنعتی بیرجند در دست ساخت است و به زودی رونمایی خواهد شد.

 هواپیمای خلبان خودکار بزودی در دانشگاه صنعتی بیرجند رو نمایی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از خبرگزاری دانشجو, مهدی سبزه کار در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی بیرجند طی یکسال گذشته در زمینه اختراعات و نوآوری دستاوردهای خوبی داشته اشت، گفت: هفته گذشته یک پهبادی با کاربرد نظامی در این دانشگاه رونمایی شد که این پهباد نمونه آن تا کنون ساخته نشده است.

 

وی افزود: این پهباد قابلیت های منحصر به فرد زیادی مانند جا شدن در کوله پشتی سرباز، آماده شدن برای پرواز در کمتر از پنج دقیقه دارد.

 

مسئول روابط عمومی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: این هواپیما می تواند از روی آسمان تا شعاع 10 کیلومتر را فیلم برداری و برای مرکز به صورت آنلاین ارسال کند.

 

سبزه کار با اشاره به اینکه همچنین دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند موفق به ساخت موشک با سوخت جامد شدند، گفت: این موشک تا پایان امسال به صورت آزمایشی پرتاپ خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند همچنین در حال ساخت هواپیمایی با قابلیت خلبان خودکار هستند، افزود: این هواپیما تا کنون در هیچ کجای دنیا ساخته نشده است.

 

مسئول روابط عمومی دانشگاه صنعتی بیرجند بیان داشت: این هواپیما می توان قبل از پرواز مسیر رفت و برگشت آن را مشخص کرد و هواپیما به صورت خودکار آن مسیر را طی کرده و عملیات مورد نیاز را انجام می دهد و به مبداء بر می گردد.

 

سبزه کار با اشاره به اینکه یکی از اهداف دانشگاه صنعتی بیرجند حل مشکلات جامعه است، گفت: این دانشگاه در زمینه پژوهش هم تا کنون اقدامات خوبی انجام داده است.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.