کدخبر: ۳۸۹٦۸
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۷
چاپ

مدرس دانشگاه آزاد بیرجندتاکید کرد:

مراکز مشاروه قبل از ازدواج در استان باید راه اندازی شود

مراکز مشاروه قبل از ازدواج در استان باید راه اندازی شود

بیرجندرسا- مدرس دانشگاه آزاد بیرجند با تأکید بر لزوم راه‌اندازی مراکز مشاوره قبل از ازدواج و همسریابی، گفت: جوانان ما مراکز همسریابی و مشاوره نیاز دارند تا بتوانند با شناخت کامل از یکدیگر ازدواج‌های موفقی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، محمدمهدی خزاعی  در میزگرد بررسی آسیب‌های اجتماعی خراسان جنوبی اظهارکرد: سازمان بهزیستی یکی از نهادهای درگیر در آسیب‌های اجتماعی بوده که به خوبی در این بخش حضور پیدا کرده است.

وی با اشاره  اینکه امروز سطح خواستگاه‌ها و ازدواج‌ها در جامعه تغییر پیدا کرده است گفت: بیشتر ازدواج‌های امروزی برون خانودگی شده و دیگر مانند گذشته خانواده‌ها در آن نقشی ندارند.

خزاعی عنوان کرد: به علاوه بالارفتن سن ازدواج در بین جوانان خود سبب بروز مشکلاتی شده که باید برای آن فکر اساسی انجام شود و در این میان نقش شناخت شخصیت افراد بسیار مهم است.

مدرس دانشگاه آزاد بیرجند با تأکید بر لزوم راه‌اندازی مراکز مشاوره قبل از ازدواج و همسریابی، گفت: جوانان ما مراکز همسریابی و مشاوره نیاز دارند تا بتوانند با شناخت کامل از یکدیگر ازدواج‌های موفقی داشته باشند.

وی اضافه کرد: کارکردهای خانواده در جامعه امروزی تغییر پیدا کرده است و خانواده در جامعه امروزی بیشتر کارکرد عاطفی داشته و تداوم و بقا نیز تنها با این روش مسیر است اما متاسفانه شاهد هستیم که زوجین برای تحقق اصیل‌ ترین کارکرد خانواده، فاقد مهارت‌های ارتباطی هستند.

خزاعی ادامه داد: بسیاری از تنش‌های امروز خانواده ها به دلیل همین فقدان مهارت‌ها در زوجین بوده که بنابراین باید قبل از ازدواج زوجین نسبت به یکدیگر شناخت کافی کسب کنند.

وی تصریح کرد: نهاد خانواده در جامعه امروزی به دلیل اینکه در حال گذر از زندگی سنتی به زندگی مدرن و شهرنشینی هستیم، تحولاتی پیدا کرده که اگر از این تحولات غافل شویم مشکلات زیادی برای جامعه به وجود می‌آید.

خزاعی خاطر نشان کرد: برای حل معضلات و مشکلات خانوادگی باید مهارت‌های زندگی، آموزش‌های جنسی و قدرت حل مسئله به افراد آموزش داده شود و شناخت زوجین بر اساس ملاک‌های درست انجام و بهزیستی نیز در این زمینه کارهای مفیدی انجام داده اما این اقدامات کافی نیست.

مدرس دانشگاه آزاد بیرجند اعتیاد را یکی از معضلات  جامعه امروز دانست  و گفت: مسائل اقتصادی و اجتماعی از عوامل دیگری بوده که در دنیای امروز نقش تعیین کننده‌ای در تنش‌های خانوادگی دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند ادامه داد: روابط فرازناشویی از عوامل دیگری است که به تنش‌های خانوادگی دامن زده و ارتباطات رسانه‌ها در تشدید این روابط تأثیر بسزایی داشته است.

وی در پایان گفت:  مداخلات خانوادگی و اختلافات شخصیتی ازجمله مسائلی هستند که سبب بروز تنش‌های خانوادگی شده‌اند.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.