کدخبر: ۳۸۹۱۲
۲٦ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵
چاپ

کارشناس ارشد کلام:

شک جوانان غربی به رسانه‌ها و انزوای داعش در پرتوی نامه رهبری

شک جوانان غربی به رسانه‌ها و انزوای داعش در پرتوی نامه رهبری

بیرجندرسا- نامه رهبری یک هدف آرمانی و یک هدف حداقلی دارد؛ هدف حداقلی آن این است که گروهی از جوانان غربی را نسبت به توطئه‌های دشمن آگاه کرده و باعث می‌شود آن‌ها حداقل در ماطلب رسانه‌هایشان شک کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از شبستان, حجت الاسلام حسن اسدالهی سلطان آبادی، کارشناس ارشد کلام با بیان اینکه گروه تروریستی داعش موسوم به دولت اسلامی شام و عراق با اهداف مختلفی به وجود آمده است، اظهار کرد: اسلام هراسی، نابودی امت اسلامی با شعار تفرقه بینداز و حکومت کن، انحراف اذهان و افکار عمومی به ویژه جهان اسلام از مساله اشغال فلسطین و جنایت های اسراییل و نشان دادن چهره ای وحشیانه از اسلام با اقدام به ترور و سر بُریدن افراد از مهم ترین اهداف شکل گیری این گروه ضد بشری است.

 

وی ادامه داد: از آنجا که رشد اسلام گرایی در غرب، در سال های اخیر بسیار چشمگیر بوده و آمارها نشان می دهد طی 15 سال آینده، اروپاییان به ویژه اکثر فرانسوی ها مسلمان خواهند شد، غرب تصیم گرفت با به وجود آوردن این گروه های تروریستی به نام اسلام در جهان اسلام نفوذ کرده و اقدام به ایجاد موج اسلام هراسی در اروپا و آمریکا کند.

 

 مشاور آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه اقدام مجله شارلی ابدو در توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نیز در همین راستا بود، تصریح کرد: با این کار آنها قصد داشتند مسلمانان واکنش خشنی از خود نشان دهند و با انجام عملیات های تروریستی، مسلمانان را افرادی وحشی جلوه دهند.

 

وی در همین خصوص به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان آمریکای شمالی و اروپا اشاره کرد و گفت: نامه رهبری یک هدف آرمانی و یک هدف حداقلی دارد؛ هدف حداقلی آن این است که گروهی از جوانان غرب را نسبت به توطئه های دشمن آگاه کرده یا حداقل آنها به مسائلی که در خصوص اسلام از رسانه های آن منتشر و پخش می شود شک می کنند که آیا واقعیت است یا ساختگی و توطئه استکبار.

 

حجت الاسلام اسدالهی عنوان کرد: دوم اینکه آنها جذب اسلام ناب و اصیل شوند و رهبری با هوشیاری این کار را کرده اند و مشاهده می شود که این نامه تبلیغ شیعه نیست اما گوینده آن رهبر شیعیان است و همین مساله موجب می شود گرایش به سمت شیعه بیشتر شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در حقیقت رهبر معظم انقلاب در این نامه، نامی از شیعه نیاورده اند تا پیام ایشان در سطح گسترده پخش شود و اندیشمندان غیرشیعی نیز آن را تبلیغ کنند تا به دست اقشار مختلف از جمله جوانان برسد و آن را مطالعه کنند.

 

این کارشناس کلام بیان کرد: متاسفانه عده ای از اندیشمندان غربی که دارای جایگاه ویژه ای به لحاظ علمی هستند، یک بار نیز قرآن کریم را مطالعه نکرده اند، این نامه حداقل موجب خواهد شد آنها بازنگری در این روند داشته و به قرآن مراجعه کرده و این کتاب آسمانی را مطالعه کنند.

 

حجت الاسلام اسدالهی در ادامه با بیان اینکه طی این پروسه زائد بودن گروه تروریستی داعش از بدنه اسلام مشخص می شود، خاطرنشان کرد: با این اتفاق، قطعا بسیاری از دیدگاه ها به دین اسلام که دینی صلح آمیز و مملو از عطوفت است، تغییر خواهد کرد و وقتی دیدگاه نخبگان غربی تغییر کرد، آنها نیز می توانند بر فکر و ذهن مردم خود نیز تاثیر بگذارند چرا که نخبگان و اندیشمندان موثرترین افراد در جامعه محسوب می شوند.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.