کدخبر: ۳۸۸۲۸
۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۳
چاپ

دلایلی که مسیر ازدواج را به خوشبختی ختم نمی‌کند

بیرجندرسا-کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: ایده‌های اشتباهی در خصوص ازدواج رواج دارد که برخی از این ایده‌ها برگفته از ایده و نظرات هر شخص با خانواده‌ها در خصوص ازدواج است.

دلایلی که مسیر ازدواج را به خوشبختی ختم نمی‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از ایسنا, عادله قلاسی اظهار کرد: دختران جوان هنگام ازدواج ممکن است تحت تاثیر احساسات عاشقانه و بدون توجه به موضوعات جدی که پس از ازدواج با آن روبرو می‌شوند، تن به ازدواجی دهند که بعدها باعث پشیمانی‌شان شود.

وی ادامه داد: ازدواج به دلیل دوری از خانواده و پدر و مادر یکی از ایده‌های اشتباه در ازدواج است که وقتی وضعیت در خانه‌ی پدری، شوم و اندوه‌بار باشد، ازدواج یک راه گریز محسوب می‌شود.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی افزود: تعجبی ندارد که خیلی‌ها این راه گریز را انتخاب می‌کنند؛ اما به‌طور معمول، این مسیری است که شما را از چاله درآورده و به چاه می‌اندازد.

قلاسی تصریح کرد: یکی دو سال دیگر در خانه‌ی پدر و مادر ماندن، بهتر از آن است که با نخستین پیشنهاد ازدواج، تن به تاهل داده شود، چون آن‌وقت ممکن است شریک زندگی‌تا آخر عمر سبب رنجش و آزار شود.

وی ازدواج را به دلیل نگرش یک جانبه‌ی پدر و مادر به شخص مورد نظر از دیگر ایده‌های اشتباه در خصوص ازدواج دانست و گفت: جای تعجب ندارد که پدر و مادرها به‌طور واقعی، همسر آینده‌ی فرزندشان را دوست بدارند؛ اما دوست داشتن این فرد از سوی آنان، دلیل کافی برای مدنظر قرار دادن ازدواج با آن فرد نیست.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی اظهارکرد: ازدواج فقط به دلیل پول و ثروت نیز اشتباه بوده و اگر شیفته‌ی فردی شوید که ثروتمند بوده و فقط به همین دلیل حاضرید به ازدواج باشید به دیگر ابعاد توجه نمی‌شود و این ملاک مناسبی نیست.

قلاسی ادامه داد: ایده‌ی ازدواج کردن با یک فرد، بدون توجه به احساس و عاطفه‌ قلبی و فقط از روی نگاه مادی‌گرایانه، به‌طور یقین، عقلانی نیست و اشتباه است.

وی تاکید کرد: ازدواج به دلیل ترحم و دل‌سوزی به یک فرد نیز اشتباه است زیرا که گاهی انگیزه‌ فرد برای ازدواج، نجات دادن شخص مقابل از تنهایی، فشارهای زندگی، مشکل‌های اقتصادی و اجتماعی و دلیل‌های دیگر است.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی تصریح کرد: ازدواج به دلیل خو گرفتن به ارتباط در طی زمان طولانی نیز مشکل‌ساز است.

وی ادامه داد: هنگامی که دو نفر پس از آشنایی، تصمیم به ازدواج با یکدیگر می‌‌گیرند، اشکالی ندارد؛ اما موقعی اجبار به دلیل "عادت محض" خطرناک می‌شود که دو نفر که با هم ازدواج کرده‌اند و بعد، از یکدیگر طلاق گرفته و به هم عادت کرده‌اند، تصمیم بگیرند دوباره شانس خود را امتحان کنند؛ مطمئن باشید هرگاه بار نخست، کارساز نبوده باشد، بار دوم نیز، کارساز نخواهد بود.

قلاسی با اشاره به اینکه فردی که برای رسیدن به شما از همسرش جدا می‌شود نیز روزی از شما جدا خواهد شد، تصریح کرد: به‌طور معمول، این‌گونه ازدواج‌ها، زیاد دوام نخواهد آورد و پایه‌ای برای یک رابطه‌ی درازمدت نخواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: فردی که به خاطر شخصی حاضر است به همسر یا نامزد خود خیانت کند، به‌طور مسلم رابطه‌ی آنان، استحکامی نخواهد داشت؛ زیرا کسی که به فرد دیگری خیانت کرده، دوباره نیز خیانت خواهد کرد.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها