کدخبر: ۳۸۵٦۹
۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱٦:۲۳
چاپ

مدیر گروه پژوهشی افغانستان دانشگاه بیرجند:

در خراسان جنوبی همزیستی مسالمت‌آمیز بین اهل تسنن و تشیع وجود دارد

در خراسان جنوبی همزیستی مسالمت‌آمیز بین  اهل تسنن و تشیع وجود دارد

بیرجندرسا- مدیر گروه پژوهشی افغانستان دانشگاه بیرجندگفت:خراسان جنوبی یکی از استان‌‌هایی است که تقریب مذاهب به معنای واقعی و عملیاتی در آن مشاهده می‌شود و یک همزیستی مسالمت‌آمیز در استان بین اهل تسنن و تشیع وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا، احمد بخشی در مراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک آموزش و پژوهش میان دانشگاه و پژوهشکده مطالعات تقریبی وابسته به مجمع جهانی تقریب مذاهب اظهار داشت: خراسان جنوبی می‌تواند به عنوان یک استان هدف در بحث تقریب مذاهب انتخاب شود.

وی ادامه داد: از این استان برای مطالعه و اینکه چه کارهایی را باید انجام داد تا تقریب مذاهب در سایر استان‌‌ها و کشورهای همجوار نیز مشاهده شود استفاده می شود

 بخشی افزود: خراسان جنوبی یکی از استان‌‌هایی است که تقریب مذاهب را به معنای واقعی و عملیاتی در آن مشاهده می‌شود و یک همزیستی مسالمت‌آمیز در استان بین اهل تسنن و تشیع وجود دارد.

مدیر گروه پژوهشی افغانستان دانشگاه بیرجندگفت:خراسان جنوبی گفت:  جامعه هدف ما با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، کشور افغانستان است.

وی با بیان اینکه  خراسان جنوبی با محدودیت‌‌هایی مواجه است، تصریح کرد: محدودیت‌های خراسان جنوبی شامل محدودیت‌‌های طبیعی و جفرافیایی می‌شود که باید ساختارهای لازم مهیا شود تا بتوانیم این محدودیت‌ها را جبران کنیم.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.